عملیات نجات کودک پنج ساله مراکشی از چاه ادامه دارد

سقوط رایان کودک پنج‌ ساله در چاه ۳۲ متری و عملیات نجات او به درامی نفس‌گیر تبدیل شده است

تلاش تیم‌های امداد برای نجات کودک پنج‌ساله‌ای که درون چاه سقوط کرده است، همچنان ادامه دارد. مقام‌های محلی می‌گویند تیم‌های امداد برای سومین روز متوالی، به عملیات حفاری برای نجات رایان ادامه می‌دهند.

رایان، کودک پنج‌ ساله‌ اهل مراکش، روز سه‌شنبه اول فوریه، در چاهی به عمق ۳۲ متر سقوط کرد. این حادثه در روستایی در منطقه باب برد مراکش اتفاق افتاد.

عرض این چاه ۴۵ سانتی‌متر است و افراد تیم نجات نمی‌توانند وارد آن شوند. به گفته مقام‌های محلی، امدادگران در تلاش‌اند با حفاری چاهی به عمق ۳۲ متر در مجاورت چاهی که رایان درون آن افتاده است، او را نجات دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلاش برای نجات این کودک پنج‌ ساله موجی از احساسات عمومی را در مراکش و دیگر کشورها از جمله الجزایر برانگیخته است. به گزارش نشنال‌نیوز، خانواده رایان و هزاران نفر از مردم مراکش اخبار مربوط به نجات رایان را لحظه به لحظه دنبال می‌کنند. بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی در شمال آفریقا با هشتگ «رایان را نجات دهید»، از مسئولان خواسته‌اند این کودک پنج‌ ساله را نجات دهند.

مقام‌های محلی می‌گویند رایان زنده است، زیرا حرکت می‌کند. همچنین گفته شده است که اعضای تیم‌های امداد و نجات موفق شدند مقداری غذا، آب و اکسیژن به کودک برسانند.

سخنگوی دولت مراکش روز پنجشنبه اعلام کرد که لحظه نجات رایان نزدیک است، اما رسانه‌ها نجات این کودک را به لحظه‌های نفس‌گیر یک درام تشبیه کرده‌اند.

صبح روز پنجشنبه سوم فوریه، در جریان حفاری چاه برای نجات رایان، یکی از بولدوزرهای حفاری دچار سانحه شد و به همین دلیل عملیات نجات متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی مراکش، حفاری چاه هم‌اکنون در عمق ۲۷ متری است و تیم‌های عملیات امیدوارند که در چند ساعت آینده به عمق ۳۲  متری و جایی که این کودک در آن گیر کرده است برسند.

سرپرست تیم عملیات امداد و نجات گفت که امدادگران پس از رسیدن به عمق ۳۲ متری، فاصله میان دو چاه را سه متر حفر می‌کنند تا کودک را نجات دهند.

خالد، پدر رایان، در یک برنامه تلویزیونی، گفت روز سه‌شنبه ساعت‌ها به دنبال پسرش گشت و بعد، متوجه شد که او در چاه افتاده است.

علاوه بر مردم و مقام‌های مراکش، ورزشکاران و هنرمندان مراکشی نیز برای نجات رایان دست به دعا شده‌اند. اشرف حکیمی، فوتبالیست مراکشی و بازیکن تیم پاری‌سن‌ژرمن، با انتشار تصویری از عملیات نجات رایان در صفحه اینستاگرامش، برای زنده ماندن او دعا کرد.

سخنگوی دولت مراکش گفت: «تعداد زیادی از مردم در محل حادثه تجمع کرده‌اند تا شاهد نجات رایان از درون چاه باشند.» او افزود: «یک تیم پزشکی برای انجام بررسی‌های اولیه و احیای احتمالی پس از نجات کودک، به محل اعزام شد و هلیکوپتر پلیس برای انتقال او به بیمارستان مجاور در آماده‌باش است.»

بیشتر از جهان