شکنجه و مرگ میمون‌ها در جریان آزمایش تراشه مغزی ایلان ماسک

تنها هفت میمون از این آزمایش جان سالم به در بردند

میمون‌ها درنتیجه مراقبت ناکافی و کاشت تجربی بسیار تهاجمی تراشه در سر به‌شدت شکنجه‌شده‌اند-neuralink

طبق گزارش‌ها در جریان آزمایش‌های مربوط به تراشه مغزی شرکت نئورالینک (Neuralink) متعلق به ایلان ماسک، حیواناتی شکنجه‌شده و به قتل رسیده‌اند.

گفته می‌شود از ۲۳ میمون که در جریان این آزمایش‌ها مورد استفاده گروه تحقیقاتی قرار گرفتند، ۱۵ میمون تحت «شکنجه‌ای شدید» مردند.

 شرکت نئورالینک، متعلق به ایلان ماسک، روی تراشه‌ای کار می‌کند که می‌تواند در مغز انسان کاشته و به یک کامپیوتر متصل شود. این تراشه بر فعالیت مغز تأثیر گذاشته و به‌طور بالقوه آن را تحریک می‌کند.

 برای رسیدن به این هدف شرکت فناوری زیستی چندین آزمایش روی میمون‌ها انجام داده است و در جریان کاشت تراشه، میمون‌های تحت آزمایش را در معرض بدرفتاری غیرقانونی و شکنجه شدید قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 یک گروه حامی حقوق حیوانات، شکایتی رسمی به وزارت کشاورزی ایالات‌متحده ارائه کرده است که در آن ادعا کرده‌اند که میمون‌ها درنتیجه مراقبت ناکافی و کاشت تجربی بسیار تهاجمی تراشه در سر به‌شدت شکنجه‌شده‌اند.

این گروه همچنین ادعا کرد که از ۲۳ میمون متعلق به نئورالینک، تنها هفت میمون از این آزمایش جان سالم به در برده و ۱۵ میمون در نتیجه این شکنجه‌ها کشته شده‌اند. نئورالینک در جریان این شکایت تنها به مرگ هشت میمون اعتراف کرده است.

پیش‌ازاین در آوریل ۲۰۲۱ این شرکت فناوری زیستی ویدیویی منتشر کرده بود که در آن میمونی را نشان می‌داد که یک تراشه در سر خود دارد و در حال انجام یک بازی ویدیویی به نام «پانگ» روی کامپیوتر است.

 در دسامبر سال گذشته ماسک گفته بود که به‌زودی و در سال ۲۰۲۱ آزمایش روی انسان را آغاز خواهد کرد.

 ماسک که به دلیل صحبت‌هایش درباره پیشرفت فناوری و استفاده از آن در کمک به دستیابی به آینده‌ای سرشار از فناوری بسیار مشهور است، غیر از نئورالینک، بنیان‌گذار شرکت‌های خودروسازی تسلا و صنایع فضایی اسپیس اکس نیز هست.

بیشتر از جهان