تلاش پنتاگون برای افزایش بودجه دفاعی ملی ۲۰۲۳ ایالات متحده

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از کنگره درخواستی بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار، برای بودجه دفاعی سال مالی آینده ارائه می‌کند

بودجه ملی دفاعی که در سال آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ درخواست شد، ۷۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود-AFP

در راستای تلاش وزارت دفاع آمریکا برای نوسازی نیروهای مسلح این کشور، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از کنگره درخواستی بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار، برای بودجه دفاعی سال مالی آینده ارائه کند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در یک گزارش اختصاصی از قول سه منبع آگاه نوشت که مذاکرات لوید آستین، وزیر دفاع، و دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، حول درخواست بودجه‌ای بالاتر از ۷۷۰ میلیارد دلار بوده است.

وزارت دفاع آمریکا اظهارنظر در این باره را به دفتر مربوطه در کاخ سفید ارجاع داده و آن دفتر نیز تا پیش از انتشار گزارش، به پرسش رویترز پاسخ نداده است.

بودجه دفاعی ایالات متحده شامل بودجه وزارت دفاع برای هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان، تجهیزات نظامی، مانند تانک و جت‌های رادارگریز اف-۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین، تامین مالی برنامه تسلیحات هسته‌ای وزارت انرژی، و نیز فعالیت‌های دفاعی دیگر در سایر نهادها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منابع رویترز که هویت آن‌ها در گزارش فاش نشده است، کاخ سفید هفته گذشته به بودجه پیشنهادی مورد درخواست پنتاگون پاسخ داد که کمابیش در حد همان مبلغی بود که لوید آستین درخواست کرده است.

یکی از منابع رویترز گفته است که ساخت کشتی، توسعه توانایی‌های آمریکا در فضا، سامانه‌های هشدار موشک، مدرن‌سازی زیردریایی‌های هسته‌ای مجهز به موشک‌های بالستیک، و توسعه بمب‌افکن و موشک‌های روسطحی، از جمله اولویت‌های بالای مطرح شده در این بودجه هستند.

یک منبع دیگر نیز گفته است که علاوه بر تلاش مدرن‌سازی سامانه‌های هسته‌ای، وزارت دفاع ایالات متحده برنامه دارد سرمایه‌گذاری‌ها بر تحقیق و توسعه جنگ‌افزارها را برای مقابله با روسیه و چین در صورت هرگونه درگیری احتمالی، افزایش دهد.

بودجه ملی دفاعی که در سال آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ درخواست شد، ۷۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود. کنگره سپس حدود ۲۵ میلیارد دلار به آن اضافه کرد و کل مبلغ بودجه مصوب برای سال مالی ۲۰۲۲، درنهایت به ۷۷۸ میلیارد دلار رسید.

بیشتر از جهان