کاهش علاقه آمریکایی‌ها به رابطه جنسی و زندگی مشترک

گرایش به سمت تجرد بیشتر در جوانان است تا افراد مسن

۲۶ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ سال به بالا در یک سال گذشته، حتی یک‌ بار هم رابطه جنسی نداشتند‌ـ couples counseling

بر اساس یک نظرسنجی عمومی در سال ۲۰۲۱، مشخص شد که مردم آمریکا کمتر از گذشته به رابطه عاطفی و جنسی تمایل دارند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این نظرسنجی گسترده نشان داد که ۲۶ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ سال به بالا در ۱۲ ماه پیش از این نظرسنجی، حتی یک‌ بار هم رابطه جنسی نداشته‌اند. بررسی‌های پیشین نیز بیانگر کاهش رابطه جنسی آمریکایی‌ها بود؛ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸، این آمار ۲۳ درصد بود. پیش‌تر در سال ۲۰۰۴ بود که آمار آمریکایی‌های بدون رابطه جنسی ۱۹ درصد گزارش شده بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که در طول ماه یک‌‌ بار رابطه جنسی دارند حدود ۵۰ درصد است؛ در حالی‌ که در سال ۱۹۸۹، حدود ۳۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی اعلام کرده بودند فقط یک‌ بار در ماه رابطه جنسی دارند.

 برخی کارشناسان با مقایسه آمار جدید و قدیم، کاهش دفعات آمیزش جنسی آمریکایی‌ها را به‌دلیل پیری جمعیت یا کاهش آمار ازدواج می‌دانند، در حالی‌ که این‌طور نیست. مقایسه میان زوج‌های متاهل زیر ۶۰ سال نشان می‌دهد ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۱ فقط یک‌ بار در ماه رابطه جنسی داشتند، اما در سال ۱۹۸۹، این رقم ۱۲ درصد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عامل مهم دیگر در کاهش تمایل آن‌ها به داشتن شریک زندگی در سال ۲۰۲۱ به سبک زندگی آمریکایی‌ها مربوط می‌شود. مطالعه مرکز تحقیقات داده‌های اداره سرشماری ایالات‌ متحده در سال ۲۰۱۹ نشان داد که حدود ۶۲ درصد از آمریکایی‌های ۲۵ تا ۵۴ ساله با یک شریک عاطفی و جنسی ثابت زندگی می‌کردند یا ازدواج کرده بودند، که ۵۳ درصد آن‌ها در چارچوب ازدواج و ۹ درصد در قالب زندگی مشترک با هم بودند. در مقابل، آمار سال ۱۹۹۰ نشان می‌داد که ۷۱ درصد افراد زندگی مشترک داشتند، ۶۷ درصد در قالب ازدواج و چهار درصد در قالب همخانگی.

ممکن است تصور شود آمار صعودی میزان افراد مجرد به‌دلیل افزایش سطح تحصیلات زنان است که به حمایت مالی مردان نیاز ندارند. با این‌ حال، آمار از موضوع متفاوتی حکایت دارد و نشان می‌دهد که افراد با تحصیلات بهتر و حقوق‌ بیشتر احتمال دارد با شریک جنسی‌ و عاطفی‌شان در یک‌ خانه زندگی کنند یا با آن‌ها ازدواج کنند.

نتایج نظرسنجی عمومی که از سال ۱۹۸۶ شروع شد و هر چند سال یک‌ بار انجام می‌شود، نشان می‌دهد که در سال گذشته، ۳۰ درصد از بزرگسالان ۲۵ تا ۵۴ ساله شریک عاطفی و جنسی ثابت نداشته‌اند. این در حالی است که در سال ۱۹۸۶، این رقم ۲۰ درصد بود. نکته جالب اینکه این بررسی نشان داد افراد مسن‌تر بیشتر در یک رابطه به‌نسبت ثابت مانده‌اند، یعنی گرایش به سمت تجرد بیشتر در جوانان است تا افراد مسن.

با این‌ حال یک نکته مثبت در این نظرسنجی‌ها به چشم می‌خورد، آن‌ هم اینکه آمار طلاق رو به کاهش است. کاهش آمار طلاق از سویی به کاهش ثبت ازدواج نسبت داده شده است و از سوی دیگر، به این دلیل که افراد با آگاهی بیشتر و مصمم وارد زندگی مشترک می‌شوند.

بر اساس سامانه ملی ثبت آمار حیاتی شهروندان آمریکایی، میزان طلاق در سال ۲۰۱۹ به پایین‌ترین سطح خود در این قرن رسیده است به‌طوری‌که ۲.۷ طلاق به ازای هر هزار نفر در جمعیت ثبت شده است. این نسبت در سال ۲۰۰۰ به میزان چهار طلاق در یک هزار نفر بود.

بیشتر از جهان