عربستان از تلاش‌ برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند

شورای وزیران عربستان بر ضرورت اقدام مشترک برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران تاکید کرد

SPA / AFP

کابینه عربستان سعودی روز سه‌شنبه، ۲۶ بهمن بر حمایت از تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و نیاز به اقدام مشترک برای مقابله با «فعالیت‌های مخرب نظامی ایران» در منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از این شورا بر تمایل پادشاهی برای حذف علل تشدید تنش در منطقه تاکید کرد.

این شورا همچنین بر تمایل عربستان سعودی برای «دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع در یمن و تلاش برای دستیابی به امنیت و توسعه در این کشور» تاکید کرد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، ریاست جلسه هیئت وزیران را بر عهده داشت.

در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت‌های دیپلماتیک شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در روزهای گذشته و مذاکراتش با سران تعدادی از کشورها مطرح شد.

کابینه عربستان سعودی همچنین از تعهد رئیس‌جمهور آمریکا به حمایت از پادشاهی عربستان در دفاع از سرزمین‌هایش، حفاظت از شهروندان و تأمین امنیت و نیازهای دفاعی آن قدردانی کرد و آن را عاملی مهم برای صلح و ثبات در منطقه دانست.

همچنین موضوع خواست این کشور برای حذف علل تشدید تنش در منطقه، حمایت از تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای و نیاز به اقدام مشترک برای مقابله با فعالیت‌های مخرب تسلیحاتی این کشور را تکرار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این جلسه موضوع حمله پهپادی شورشیان حوثی مورد حمایت ایران به غیرنظامیان در فرودگاه ابها بررسی شد. کابینه عربستان این اقدام حوثی ها را جنایت جنگی و نقض قوانین بین المللی خواند و آن را محکوم کرد.

روز پنج شنبه ۲۱ بهمن، پدافند هوایی عربستان یک پهپاد انتحاری متعلق به حوثی‌ها را در نزدیکی فرودگاه ابها رهگیری و منفجر کرد. در اثر ترکش این انفجار ۱۲ نفر مجروح شدند.

شورای وزیران عربستان در جلسه امروزشان بر تمایل این کشور برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع در یمن مطابق با سه مرجع: ابتکار خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن، نتایج گفتگوی جامع ملی، و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاکید کرد.