صعود آلیاسیم به فینال رقابت‌های تنیس روتردام

آلیاسیم و سیتسیپاس دیدار پایانی رقابت‌ها را برگزار خواهند کرد و این نخستین فینال تنیس‌باز یونانی در سال ۲۰۲۲ است

آلیاسیم در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا نیز نمایش قابل قبولی داشت - William WEST / AFP

رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس روتردام در هلند در مرحله نیمه‌نهایی پیگیری شد و در مهم‌ترین بازی این مرحله آندری روبلف، مرد شماره هفت تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها، مقابل فلیکس اوژه آلیاسیم کانادایی، مرد شماره ۹ تنیس جهان قرار گرفت که در نهایت در یک بازی زیبا و تماشایی این تنیسور کانادایی بود که موفق شد دو بر یک روبلف را مغلوب کند و به نهمین فینال خود در مسابقات تنیس راه پیدا کند.

آلیاسیم ست اول را در یک رقابت نزدیک در تایبرک ۷-۶ به روبلف واگذار کرد، اما موفق شد در دو ست بعدی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ به پیروزی برسد تا برای به دست آوردن اولین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس در فینال این مسابقات حضور داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیداری دیگر در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره چهار تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در این مسابقات موفق شد پدیده رقابت‌ها، لهچکا ۲۰ ساله از جمهوری چک را دو بر یک مغلوب کند و به دیدار پایانی برسد. سیتسیپاس در این بازی با عملکرد درخشان حریف اهل چک خود مواجه شد و ست اول را در رقابتی نزدیک ۶-۴ واگذار کرد؛ اما تجربه و سرویس‌های خوب سیتسیپاس در این مسابقه به کار او آمد و موفق شد ست‌های دوم و سوم را با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ پیروز شود تا در دیدار پایانی حاضر باشد.

بنابراین آلیاسیم و سیتسیپاس دیدار پایانی رقابت‌ها را برگزار خواهند کرد و این نخستین فینال تنیس‌باز یونانی در سال ۲۰۲۲ است. این دو تنیس‌باز تاکنون هفت بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که پنج پیروزی از آن سیتسیپاس بوده است و این می‌تواند او را ازلحاظ ذهنی در شرایط بهتری قرار دهد. از آن‌طرف آلیاسیم نیز در رقابت‌های جام ای‌تی‌پی در سال جدید به همراه تیم کانادا، قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورده است و از ارکان اصلی قهرمانی تیمش در این مسابقات بود. آلیاسیم در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا نیز نمایش قابل قبولی داشت، اما در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب مدودف روس شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی بوئنوس آیرس در آرژانتین نیز پیگیری شد و کسپر رود نروژی موفق شد در نیمه‌نهایی فدریکو دلبونیس آرژانتینی را مغلوب کند و راهی دیدار پایانی مسابقات شود. دلبونیس در دور اول رقابت‌ها موفق شده بود دلپوترو، تنیس‌باز مشهور آرژانتینی را مغلوب کند. دلپوترو در پایان آن مسابقه از دنیای حرفه‌ای تنیس خداحافظی کرد. در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تنیس بوئنوس آیرس، دیه‌گو شوارتسمن دیگر تنیس‌باز کشور میزبان، مقابل لورنزو سونه گو از ایتالیا دو بر یک به پیروزی رسید تا حریف کسپر رود در مسابقه پایانی باشد.

 

بیشتر از تنيس