شاهدخت سعودی از زنان خواست در نبود الگوها، الهام‌بخش خود باشند

شاهدخت ریما بنت بندر آل سعود و خواننده آمریکایی آلیشیا کیز گفتگوی صمیمی با موضوع زنان داشتند

آلیشیا کیز خواننده و ترانه‌سرا پس از اجرای کنسرت در تالار آینه مارایا در العلا در نشستی با حضور شاهدخت ریما و اعدادی از زنان پیشروی عربستان سعودی شرکت کرد.

شاهدخت ریما بنت بندر آل سعود، به همراه گروهی از زنان خلاق سعودی دیگر و خواننده آمریکایی گفتگوی صمیمی با موضوع زنان داشتند.

 اولین سفیر زن عربستان سعودی در ایالات‌متحده در این نشست گفت: «بسیاری از زنانی که اینجا می‌بینید، از نسل مادرانی به دنیا آمده‌اند که به آن‌ها گفته‌شده بود"نه"!

کسانی از ما که اصرار داشتیم "نه" یک "بله" باشد، شکاف‌ها را پر کردیم، گوشه‌ها را پر کردیم، حفره‌ها را پر کردیم.»

شاهدخت ریما با اشاره به امیدواری خود در مورد وضعیت گذشته زنان گفت: «این‌طور به نظر می‌رسد که ما سابقه کاری آشفته‌ای داریم. به نظر می‌رسد که مسیرهای شغلی نامنظمی را طی کرده‌ایم، اما این نامنظم نیست. وحدت منحصربه‌فرد همه ما این واقعیت است که ما به زن دیگری نیاز داشتیم که از ما حمایت کند و فضا را پر کند، اما نتوانستیم آن زن را بیابیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 شاهدخت ریما از زنان خواست در جایی که الگویی وجود ندارد، الهام‌بخش خودشان باشند و به هم کمک کنند «زیرا روحیه سخاوت و مهربانی شما چیزی است که جامعه‌ای را که همه ما شایسته آن هستیم، می‌سازد. این‌گونه است که انتقال قدرت زنان به زنان اتفاق می‌افتد و این‌گونه است که مردان تشخیص می‌دهند که وقتی فضایی برای ما ایجاد ‌کنند، جادو رخ می‌دهد.«

 آلیشیا کیز هم با ابراز خوشحالی از حضور در این جمع گفت می‌خواهد از زنانی که در این جلسه هست چیزهایی بیاموزد.

کیز به همراه همسرش سوئیز بیتز مهمان شهر تاریخی العلا در عربستان سعودی بودند.

آلیشیا کیز که مجموعه‌دار و علاقه‌مند به آثار هنری نیز هست، سفر خود را با بازدید از افتتاحیه نمایشگاه هنر مفهومی سراب (Desert X AlUla 2022) در روز پنجشنبه و با رقصیدن و عکاسی در میان آثار هنری آغاز کرد.

او جمعه‌شب به‌عنوان بخشی از مجموعه «لحظات العلا» در تالار کنسرت آینه‌ای مارایا اجرایی داشت که تمام بلیت‌هایش به‌سرعت فروخته شد.

کیز در شب کنسرت خود دو لباس از خانه مد سعودی ابادیا را به تن داشت. کیز روی صحنه به این لباس که توسط شهد الشحیل و عمه او نعیمه الشحیل تاسیس شده و تمرکز آن بر تکنیک‌های سنتی عربستانی است و هنرمندان محلی ادای احترام کرد.

بیشتر از جهان