لیگ یک فرانسه، امباپه بازهم به کمک پی اس جی آمد

پی‌اس‌جی با این برد روحیه‌بخش باید در روز سه‌شنبه به نبرد رئال مادرید برود

قرارداد امباپه با پی‌اس‌جی تا پنج ماه دیگر به اتمام می‌رسد و این بازیکن هنوز تصمیمی برای تمدید قرارداد با پاریسی‌ها نگرفته است - FRANCK FIFE / AFP

تیم فوتبال پی‌اس‌جی در آغاز هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ دسته یک فرانسه در ورزشگاه خانگی خود، پارک دو پرنس مقابل تیم رده پنجمی رن قرار گرفت و در یک بازی بسیار سخت و دشوار موفق شد با تک‌گل مهاجم خود، کیلیان امباپه که در دقیقه ۹۲ مسابقه به ثمر رسید، پیروز مسابقه شود و سه امتیاز دیگر را به جمع امتیازهای خود اضافه کند.

پی‌اس‌جی در حالی به مصاف رن رفت که در شش رقابت قبلی با این تیم، تنها دو بار موفق به پیروزی شده بود. نیمه نخست بدون شک مالکیت توپ و میدان با تیم میزبان بود، اما این رن بود که در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی حمله‌های بسیار خطرناکی روی دروازه پی‌اس‌جی داشت و کیلور ناواس که در این بازی به‌جای دوناروما از ابتدا درون دروازه قرار داشت، مانع از گلزنی مهاجمان تیم میهمان شد.

خطرناک‌ترین اتفاق نیمه اول در دقیقه ۴۰ مسابقه بود که ضربه امباپه به تیرک دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم همانند نیمه نخست این پی‌اس‌جی بود که مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما حمله‌های خطرناک رن هرلحظه امکان داشت تا برتری را نصیب این تیم بکند. در دقیقه ۷۰ پاس زیبای مسی به امباپه رسید و او موفق شد با پشت سر گذاشتن دروازه‌بان توپ را به گل تبدیل کند، اما چند ثانیه از خوشحالی او نگذشته بود که متوجه شد کمک‌داور مسابقه گل را آفساید اعلام کرده است.

در دقیقه ۹۲ مسابقه پاس مسی در محوطه جریمه حریف به امباپه رسید و او با ضربه دقیق توپ را به گوشه دروازه تیم میهمان فرستاد تا در دقایق پایانی برد شیرینی را برای تیمش به‌دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پی‌اس‌جی با این پیروزی پانزدهمین برد متوالی خود را به همراه پوچتینو کسب کرد که یک رکورد بی‌نظیر از این مربی آرژانتینی است.

 پی‌اس‌جی با این برد روحیه‌بخش باید در روز سه‌شنبه به نبرد رئال مادرید برود. دیدار رفت این دو تیم از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان قرار است در پاریس و همین ورزشگاه، پارک دو پرنس برگزار شود و حساس‌ترین دیدار این مرحله از مسابقات خواهد بود.

این مسابقه جدای از حساسیت برای دو تیم و هوادارانشان برای امباپه از اهمیت زیادی برخوردار است و گفته می‌شود او بعد از برگزاری مسابقه رفت‌وبرگشت این دو تیم وضعیت خود را برای ماندن یا ترک پی‌اس‌جی اعلام خواهد کرد.

پوچتینو، سرمربی آرژانتینی پی‌اس‌جی معتقد است که امباپه تصمیم خود را از مدت‌ها قبل گرفته است و به نتیجه این مسابقه بستگی نخواهد داشت و او از حالا می‌داند که فصل بعد کجا خواهد بود.

قرارداد امباپه با پی‌اس‌جی تا پنج ماه دیگر به اتمام می‌رسد و این بازیکن هنوز تصمیمی برای تمدید قرارداد با پاریسی‌ها نگرفته است.

پی‌اس‌جی در بازی مقابل رئال مادرید دو غایب احتمالی خواهد داشت؛ نیمار و سرخیو راموس هنوز به‌طور کامل مصدومیتشان برطرف نشده است و پزشکان تیم در تلاش‌اند تا این دو بازیکن ارزشمند را برای مسابقه مقابل رئال آماده کنند.

راموس که فصل گذشته از رئال مادرید جدا شد و به پاریس آمد، امیدوار است تا بتواند در این مسابقه مهم مقابل تیم سابقش بازی کند. تیم فوتبال پی‌اس‌جی هم‌اکنون با ۵۹ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ یک فرانسه قرار دارد.

بیشتر از فوتبال