چرا هدیه خریدن برای مردان این‌قدر سخت است؟

بسیاری از مردها مخصوصا پدرها یادشان رفته چطور تفریح و بازیگوشی کنند

جشن عشاق امسال به عشقتان یادآوری کنید ظرفیت‌های خود را برای لذت بردن و بازیگوشی افزایش دهد-GETTY IMAGES VIA CANVA PRO

خرید هدیه برای عزیزان خودش یک تفریح و سرگرمی جالب است اما هدیه خریدن برای مردها کمی دردسر دارد. مهم‌ترینش این‌که نمی‌دانیم چه چیزی بخریم که مناسب باشد.

این‌روزها در سرتاسر جهان مردم فهرست خرید هدیه‌های خود را تهیه‌کرده و بارها آن‌ها را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که برای همه افرادی که در زندگی‌شان مهم هستند، چیزی در نظر گرفته‌اند. اکثر مردم اما چند نام دارند که مدام به سمت انتهای فهرست هل داده می‌شوند، نه به این دلیل که آن افراد برایشان اهمیتی ندارند، بلکه به این دلیل که نمی‌توانند چیزی را برای هدیه دادن به آن‌ها پیدا کنند. چه پدر باشند، چه شوهر، برادر یا دوست، افرادی که انتخاب هدایا برایشان دشوارتر است، اغلب مرد هستند.

شاید شما هم دایم از خودتان پرسیده‌اید چرا خرید هدیه برای مردان سخت است و روز عشاق امسال هم این مشکل را دارید که مردی که عاشقش هستید همه‌چیز دارد.

دکتر اوروم ویس، روان درمانگر و متخصص روابط انسانی می‌گوید مردها از نظر اجتماعی آزادی عمل بیشتری برای خرج کردن دارند و درآمدشان هم تقریبا در تمام کشورهای جهان از زن‌ها بیشتر است، بنابراین اگر چیزی باشد که بخواهند احتمالا قبلا آن را برای خود خریده‌اند.

اگر از مردهای متاهل پرسیده شود که برای هدیه چه چیزی را دوست دارند، اغلب اصرار می‌کنند که هیچ‌چیزی برای خودشان نمی‌خواهند. فشار اجتماعی گاهی اوقات باعث می‌شود خریدهای شخصی مردها نوعی خودخواهی تلقی شود.

از سوی دیگر به‌ندرت به مردان هدایایی داده می‌شود که صرفا برای لذت بردن یا کمک به حس بازیگوشی آن‌ها طراحی‌شده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشکل دیگر دنیای مردانه این است که زندگی مردها به‌شدت ساده شده است. اغلب تا لازم نباشد کیف‌دستی حمل نمی‌کنند. زیورآلات از زندگی بسیاری از مردها حذف‌شده است و تنوع رنگ در رخت و لباس هم ندارند. وسایل پیش‌پاافتاده‌ای که می‌تواند زندگی روزمره را راحت‌تر کند مانند کشوهای کوچک رومیزی در دنیای مردانه نادر است.

مراقبت از پوست و مو و بهداشت فردی هم برای مردها جدی گرفته نمی‌شود. امسال به جای خرید کرم اصلاح صورت کمی خلاقیت به خرج دهید. کرم دور چشم، کرم نرم‌کننده، آبرسان و انواع ماسک‌های صورت می‌تواند یک هدیه به‌یادماندنی و نشاط‌آور باشد.

اگر مردی در کنار خود دارید که کمی در لاک خودش فرو رفته بلیت یک‌روزه استخر و ماساژ می‌تواند هدیه خوبی برایش باشد. همین‌طور فعالیت‌های گروهی مانند اجاره زمین ورزشی. در این موارد می‌توانید از همسران یا شرکای زندگی دوستانتان هم کمک بگیرید و یک جمع کوچک را روانه یک سفر یک‌روزه یا یک ماجراجویی دسته‌جمعی کنید.

مردان به‌طورکلی به شکل قابل‌توجهی در ظرفیت خود برای بازیگوشی یا اجازه تجربه کردن لذت به خود دچار اختلال می‌شوند مخصوصا اگر پدر شده باشند شاید بخواهند فعالیتی که برای افراد دیگر هم لذت‌بخش باشد مثل تعطیلات با بچه‌ها را امتحان کنند.

پسرهای جوان مطمئنا می‌دانند که چگونه بازی کنند و لذت را تجربه کنند، اما جایی در طول مسیر بازیگوشی را فراموش می‌کنند.

پس وقتی در انتهای فهرست هدایای خود به نام مردی می‌رسید، سعی کنید در مقابل وسوسه خرید هدیه‌ای که او با دریافتش راحت است مقاومت کنید. ایده خرید لباس، عطر و هدیه‌های تکراری را کنار بگذارید.

جشن عشاق امسال را فرصتی بدانید که به عشقتان یادآوری کنید ظرفیت‌های خود را برای لذت بردن و بازیگوشی افزایش دهد. یک جلسه ماساژ، یک دوره مراقبه، یک کلاس یوگا، یا چیز صرفا سرگرم‌کننده را در نظر بگیرید.

برخی از مردها ممکن است در ابتدا ناراحت شوند و شاید خود شما هم کمی سرخورده شوید که هدیه مناسبی نگرفته‌اید، اما همیشه برای جوراب و کراوات خریدن وقت هست!

بیشتر از زندگی