سیر صعودی ابتلا به اومیکرون در ایران ادامه دارد

موارد بستری کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه نیز شتاب گرفته است و احتمال دارد بیمارستان‌ها با کمبود تخت کودکان مواجه شوند .

ایران هنوز به قله موج ششم شیوع کرونا نرسیده است‌ـ REUTERS

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام کرد که موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در ایران به‌سرعت و روزبه‌روز در حال افزایش است.

به گزارش انتخاب، مینو محرز گفت: «پیش‌بینی ما این بود که تا دو هفته دیگر به پیک [قله] وحشتناکی می‌رسیم، اما به نظر می‌رسد این روند سریع‌تر در حال طی شدن باشد.»

مینو محرز با توجه به تشدید موج ششم این همه‌گیری، برقراری محدودیت‌های کرونایی را ضروری دانست. او بر لزوم تعطیلی مدرسه‌ها و دورکاری کارمندان تاکید کرد. به گفته محرز، موارد ابتلا بعد از رسیدن به قله، به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران، نیز از شتاب فزاینده شمار مبتلایان و موارد بستری‌ در روزهای اخیر خبر داد.

زالی روز شنبه ۱۶ بهمن در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اعلام اینکه بستری کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه شتاب گرفته است، بر لزوم افزایش تخت‌های کودکان در بیمارستان‌های اطفال و بیمارستان‌های عمومی تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به رشد ابتلا در میان کودکان، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران از تصمیم‌گیری در مورد ادامه آموزش غیرحضوری دبستان‌ها در تهران پس از بررسی آمار ابتلا در مدرسه‌ها خبر داد.

پیش از این نیز دکتر فرهاد چوبدار، رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر، از افزایش موارد ابتلای کودکان به سویه اومیکرون خبر داده و به خبرگزاری ایسنا گفته بود که تخت‌های بیمارستانی به‌سرعت در حال پر شدن است، و احتمال کمبود تخت در بیمارستان‌های کودکان وجود دارد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران همچنین با ذکر اهمیت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، بر لزوم فعالیت مراکز تزریق واکسن در تهران تا پایان سال تاکید کرد.

در حال حاضر، حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در تهران دوز سوم واکسن را زده‌اند.

محسن منصوری، استاندار تهران، نیز اعلام کرد: «در دو هفته اخیر، شرایط خوبی از لحاظ میزان ابتلا به این ویروس نداشتیم و هنوز به اوج پیک ششم هم نرسیده‌ایم.»

منصوری روز شنبه در ستاد کرونا در استان تهران گفت که در مورد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن تا شنبه شب یا حداکثر تا صبح یکشنبه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او تصریح کرد: «باید خود را برای روزهای سخت‌تر آماده کنیم و حتما با ابتلا و گسترش بیشتر بیماری مواجه خواهیم شد، و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید تجهیز [شوند] و آماده پذیرش بیماران بیشتر باشند.»

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، دو هزار و ۲۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید‌ـ۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری‌اند.

با ثبت ۶۴ مورد مرگ در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ نفر رسید.

روز جمعه ۱۵ بهمن، وزارت بهداشت اعلام کرد که از نظر ابتلا به کرونا، ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، و ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایران در هفته منتهی به ۱۶ بهمن (از ۶ تا ۱۶ بهمن)، فقط ۵۷.۹۵ درصد بوده است، و پیش‌بینی می‌شود نقشه ایران به‌زودی به رنگ قرمز درآید.