ملکه بلژیک با حجاب اسلامی از یک مسجد در عمان دیدن کرد

ماتیلده روسری خود را آزاد پوشیده بود تا مقداری از مدل موی شیکش مشخص باشد و آرایشی ظریف هم داشت

OmanNewsAgency

ملکه بلژیک به همراه همسرش پادشاه فیلیپ در سفر دوروزه‌شان به عمان از یک مسجد دیدن کرد، البته با حجاب اسلامی.

ماتیلده،‌ ملکه ۴۹ ساله بلژیک، در دومین روز از دیدار رسمی خود از پادشاهی عمان به مسجد جامع سلطان قابوس رفت. او با لباس شرابی بلند، ماسک پارجه‌ای به همان رنگ و روسری و جواهرات طلایی، از بخش‌های مختلف این مسجد بازدید کرد.

پادشاه بلژیک نیز لباس خود را با یک ماسک صورت هماهنگ کرده بود و او نیز آویزه‌های طلایی و کفشی با پاشنه‌های قرمز پوشیده بود.

ماتیلده روسری خود را آزاد پوشیده بود تا مقداری از مدل موی شیکش مشخص باشد و آرایشی ظریف هم داشت.

این زوج بعد از ظهر روز ۲ فوریه، ۱۳ بهمن با استقبال وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان وارد فرودگاه بین‌المللی مسقط شدند.

سفر رسمی دو روزه آنها به سلطان‌نشین عمان و امارات متحده عربی برای بررسی زمینه‌ها و جنبه‌های مورد علاقه مشترک برای این کشورها ترتیب داده شده است.

دیوان سلطنتی عمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «این دیدار در چارچوب روابط حسنه بین سلطان نشین عمان و پادشاهی بلژیک و ناشی از اشتیاق اعلیحضرت سلطان هیثم بن طارق و فیلیپ لئوپولد لوئی ماری پادشاه بلژیک برای ارتقای روابط دوجانبه انجام می‌شود.»

ملکه ماتیلده و شاه فیلیپ در مراسم استقبال سلطان عمان نیز شرکت کردند، و نشان درجه یک سلطنتی عمان را دریافت کردند.

این عنوان به پادشاهان، سران کشورها، ولیعهدها و سران حکومتی اعطا می‌شود که کشورهایشان روابط متمایزی با سلطان‌نشین عمان دارند.

مقصد بعدی این زوج سلطنتی، امارات متحده عربی است. آن‌ها در دبی از پاویون کشورشان در اکسپوی دبی هم بازدید می‌کنند.

دفتر سلطنتی بلژیک در مورد این بازدید گفت: «پاویون بلژیک یکی از جاذبه‌های اصلی این نمایشگاه است. این نمونه‌ای از معماری پایدار و بهینه است. ۲۵۰۰ گیاه محلی در این پاویون دی آکسید کربن را جذب می‌کنند و دمای داخل ساختمان را پایین می‌آورند.»

سوفی ویلمس، وزیر اقتصاد و اشتغال، پیر ایو درمن، وزیر اقتصاد و اشتغال، و تین وان در استراتن، وزیر انرژی، زوج سلطنتی را همراهی خواهند کرد.

بیشتر از زندگی