حمله سایبری به تاسیسات نفتی اروپا

کارشناسان می‌گویند برنامه‌نویسان بلک‌کت از زبان روسی استفاده کردند

بندر آنتورپ در بلژیک نیز یکی از اهداف هکرها بود-EMMANUEL DUNAND AFP/File

برخی ترمینال‌های نفتی در بزرگترین بنادر اروپای غربی از اوایل هفته هدف حمله سایبری قرار گرفتند. این درحالی است که بهای نفت به دنبال تنش‌های دیپلماتیک با روسیه، به بالاترین میزان در هفت سال گذشته رسیده است و تورم رو به افزایش است. آلمان و روسیه نیز اخیرا دور جدیدی از تنش‌ها را تجربه می‌کنند.

مقامات در بلژیک می‌گویند این حمله‌ها بر بندر آنتورپ، دومین بندر بزرگ اروپا پس از روتردام نیز اثر گذاشته است.

مقامات آلمان اعلام کردند، این حمله‌های سایبری با هدف باج‌گیری انجام شده و هکرها برای آزادسازی شبکه‌های گروگان گرفته شده، پول درخواست کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش فرانس ۲۴ حاکی از آن است که بنادر متعددی در اروپا هدف حمله ساییبری بودند و نرم‌افزارهای آنها هک شده است. به این ترتیب کل سیستم از کار افتاده است.

کلر جورجز، سخنگوی یوروپل می‌گوید که تحقیقات پلیس اتحادیه اروپا در مورد حمله‌های سایبری ادامه دارد و به مرحله حساسی رسیده است.

دو شرکت نفتی در آلمان اعلام کردند که از روز شنبه هدف حمله‌های سایبری بودند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله‌ها جدی بودند اما پیامدهای فاجعه‌باری به همراه نداشتند.

یک متخصص امنیت سایبری نیز ابراز به‌کار رفته در حمله سایبری در آلمان را بلک‌کت (BlackCat) اعلام کرده است.

کارشناسان می‌گویند برنامه‌نویسان بلک‌کت از زبان روسی استفاده کردند اما از آنجایی که هکرها معمولا می‌کوشند با آدرس‌های غلط مبدا عملیات را پنهان کنند، این یک مدرک به‌شمار نمی‌رود.

آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی نیز اخیرا هدف حمله‌های سایبری بودند که در آن هکرها به زبان روسی صحبت می‌کردند. برخی از این حمله‌ها از خاک روسیه انجام شد.

حمله ساییبری به خط‌لوله کلونیال در آمریکا از جمله این حمله‌ها بود که در ماه ژوییه انجام شد و به دنبال آن فعالیت خط‌لوله برای مدتی متوقف شد.

بیشتر از جهان