بی‌اعتنایی گردشگران در امارات به حملات حوثی‌ها

در حالی که مردم بسیاری از کشورها زمستان سردی را سپری می‌کنند، سواحل امارات در این فصل هوای مطبوع و آفتابی دلنشین دارد

به‌رغم صدور هشدارهای مسافرتی بریتانیا و ایالات متحده در زمینه حملات موشکی اخیر شبه‌نظامیان حوثی یمن به امارات متحده عربی، گردشگرانی که از سراسر جهان برای استفاده از آفتاب زمستانی راهی این کشور حاشیه خلیج فارس شده‌اند، ظاهرا از آن بابت نگران نیستند.

خبرگزاری رویترز در مقاله‌ای که روز چهارشنبه، ۲ فوریه، منتشر کرد، نوشت که داده‌ها حاکی از آن است که صنعت گردشگری امارات که مرکز آن دبی است، با وجود تشدید همه‌گیری کرونا، در اوج فصل گردشگری شکوفا شده است و گزارش‌های تقاضا برای بلیت و رزرو هتل نشان‌دهنده این امر است.

در حالی که مردم بسیاری از کشورها زمستان سردی را پشت سر می‌گذارند، سواحل امارات که در این فصل هوای مطبوع و آفتابی دلنشین دارد، مملو از مسافر شده است و کسب و‌کار رستوران‌ها هم حسابی رونق گرفته‌ است، و نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو» هم به شمار بازدیدکنندگان افزوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوج فصل گردشگری امارات متحده عربی از ماه اکتبر تا ماه مارس میلادی است که در آن، بسیاری از اروپا راهی آن کشور می‌شوند. درآمد حاصل از گردشگری در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی آن کشور کوچک اما ثروتمند را به خود اختصاص داده بود.

ساعاتی پس از ره‌گیری یک موشک بالستیک حوثی‌ها از سوی پدافند هوایی امارات همزمان با سفر رئیس جمهوری اسرائیل به آن کشور در روز دوشنبه، دانیل ریولین، شهروند ۲۲ ساله اسرائیلی، به خبرنگار رویترز در نمایشگاه اکسپو گفت: «من کاملا احساس امنیت می‌کنم.»

حمله دو روز پیش، پس از حمله هفدهم ژانویه شورشیان حوثی (که از سوی حکومت ایران حمایت می‌شوند) به ابوظبی، انجام شد. در آن حمله که تاسیسات ذخیره سوخت هدف قرار گرفت، سه تن کشته شدند و نگرانی‌ها را از احتمال آغاز فصلی جدید در جنگ یمن با ائتلاف به رهبری عربستان، دامن زد.

امارات از مارس ۲۰۱۵ در چارچوب این ائتلاف و در دفاع از دولت قانونی یمن که جامعه جهانی آن را به‌رسمیت می‌شناسد، وارد جنگ با حوثی‌ها شد. هرچند امارات مدتی است نیروهای خود را کاهش داده است، حوثی‌ها علاوه بر عربستان، این کشور را هم هدف حمله قرار می‌دهند.

بیشتر از جهان