منچستر یونایتد در مقابله با آستانه

گرینوود برای دومین بار در ترکیت اصلی یونایتد قرار می‌گیرد

Geoff CADDICK / AFP

اوله گونر سولشیر(سرمربی منچستر یونایتد)، با قرار دادن میسن گرینوود و اکسل توانزبه، در ترکیب اصلی یونایتد در بازی افتتاحیه لیگ اروپا مقابل آستانا، جوان گرایی می‌کند. 

گرینوود روز پنجشنبه برای دومین بار در دوران حرفه‌ایش در ترکیب اصلی یونایتد قرار می‌گیرد، در حالی‌که توانزبه برای اولین بار پس از دو سال خود را به ترکیب اصلی تیم می‌رساند.

یونایتد، دانیل جیمز را در بازی نخواهد داشت. او در بازی پنجشنبه مقابل لستر سیتی که با پیروز۰-۱ یونایتد به پایان رسید، در یک برخورد آسیب دید و در تمرین صبح چهارشنبه در کارینگتون تیم اصلی را همراهی نکرد. جیمز همراه با پل پوگبا، لوک شاو و آنتونی مارشال نیمکت نشین خواهند بود، تا سولشیر به خواسته خود مبنی بر استفاده از لیگ اروپا برای بازی دادن استعدادهای جوان آکادمی یونایتد عمل کند. 

سولشر، در کنفرانس خبری قبل از مسابقه گفت: «توانزبه در ترکیب اصلی خواهد بود. من گروه بزرگی را در اختیار دارم. زمان آن فرا رسیده است که بازیکنان دیگر شانس داشته باشند تا دقایق بیشتری در زمین باشند. هر سه یا چهار روز یک بازی خواهیم داشت که جوانان هم بازی خواهند کرد. گرینوود حتما در ترکیب اصلی خواهد بود، اولینآن پس از بازی مقابل کاردیف سیتی در سال گذشته، او نیاز دارد دقایق بیشتری در زمین باشد».

سولشر افزود: «این یک فرایند است، آنها به‌عنوان انسان و بازیکن در حال رشد هستند، و به اندازه کافی قدرتمند هستند که در اولد ترافورد به میدان روند. باید نتیجه بدست آورد و اگر آنها بازی نکنند، توان تیم را نمی‌فهمیم. من راه دیگری را نمی‌شناسم، هر جا که بوده‌ام این کار را کرده‌ام. به‌عنوان مربی این را باور دارم، شانس دادن، فرصت دادن».

از زمانی که نورمن وایت ساید در ماه مارس در بازی با پاریس سن ژرمن که با برد معروف ۱-۳  یونایتد به پایان رسید، به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت، گرینوود جوانترین بازیکن یونایتد است که این تیم را در اروپا نمایندگی می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سولشر در مورد مهاجم جوان که در ماه آینده فقط ۱۸ سال سن خواهد داشت، گفت: «او هنوز خیلی جوان است، اما در طول شش ماه اخیر که با تیم هستم دوران پختگی را طی می‌کرده است، نوجوانی را به یاد دارم که با همبازی‌های زیر ۱۸ سال بازی می‌کرد، اما او اکنون پشت در تیم اصلی است و اشتهای او برای فوتبال در حال افزایش است. فقط نمی‌خواهم فشار زیادی روی او وارد کنم. به میدان برو و از بازی لذت ببر، سخت کوش باش و به موقع ضربه تمام کننده را بزن. او یکی از بهترین گلزنانی است که تا بحال دیده‌ام».

با وجود آن که درمانگاه یونایتد پُر مشغله است، دیگو دالوت و جسی لینگارد پس از آن که به‌ترتیب از آسیب دیدگی باسن و بیماری بهبود یافتند دوباره در اختیار سولشر خواهند بود.

فِرد احتمالا بازی خواهد کرد؛ و سولشر امیدوار است این بازیکن ۵۲ میلیون پوندی پس از آن که سال اول حضور خود در یونایتد را به سختی گذراند، دوباره طراوت گذشته را در این باشگاه بدست آورد: «او صبور و پُر تلاش بوده است. او پسر جوانی نیست اما هنوز در فوتبال انگلیس جوان است و با امیدواری در اولین بازی فصل خود فردا به میدان خواهد رفت. بیشتر و بیشتر فِرد را خواهیم دید. او در پُست هافبک همراه با اسکات در مقابل پاریس سن ژرمن و آرسنال بازی‌های درخشانی کرد و ما منتظر شکوفایی دوباره او هستیم». 

https://www.independent.co.uk/

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از ورزش