دو پنگوئن نر باغ‌وحش نیویورک پدر شدند

المر و لیما، دو پنگوئن نر باغ‌وحش رزاموند گیفورد، با نگهداری از تخم یک زوج دیگر، صاحب اولین جوجه‌شان شدند

پنگوئن‌ها گاهی روی تخم نمی‌نشینند یا سر اینکه کدام یک چه موقع روی تخم بنشیند با هم دعوا می‌کنند‌ـ Rosamond Gifford Zoo

دو پنگوئن نر در  باغ‌وحشی در ایالت نیویورک جوجه‌دار شدند.

باغ‌وحش رزاموند گیفورد در سیراکیوس اعلام کرد المر و لیما، دو پنگوئن نر هومبولت، پدر و صاحب اولین جوجه‌شان شدند.

دست‌کم دو جفت پنگوئن در این باغ‌وحش پیش‌تر تخم‌هایشان را شکسته بودند، بنابراین مسئولان باغ‌وحش گاهی ناچارند تخم‌ها را به جفت‌های سرپرست بسپارند. 

به گفته تد فاکس، مدیر این باغ‌وحش، پنگوئن‌ها گاهی روی تخم نمی‌نشینند یا سر اینکه کدام یک چه موقع روی تخم بنشیند با هم دعوا می‌کنند. و به این ترتیب، مسئولان باغ‌وحش والدین جایگزین احتمالی را بررسی می‌کنند. المر و لیما نشان داده بودند که از همه لحاظ، به‌خوبی از تخم مراقبت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ۲۳ دسامبر، تخمی که یک جفت پنگوئن دیگر گذاشته بودند به المر و لیما داده شد و به گفته فاکس، عملکرد این دو پنگوئن نر فوق‌العاده بود و به‌نوبت روی تخم نشستند تا سرانجام در اول ژانویه، جوجه از تخم درآمد.

از وقتی جوجه از تخم بیرون آمده است، المر و لیما به او غذا می‌دهند و گرم نگهش می‌دارند و همین، مسئولان باغ‌وحش را قانع کرده است این زوج نر را به‌عنوان والدین سرپرست برای تخم‌های آتی نیز در نظر بگیرند.

پنگوئن‌های هومبولت بومی سواحل شیلی و پرو در آمریکای جنوبی‌اند و بنا بر اعلام اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، در فهرست گونه‌های «آسیب‌پذیر» قرار دارند و جمعیتشان رو به کاهش است.

این اولین مورد نیست که باغ‌وحشی با استفاده از زوج‌های هم‌جنس موفق می‌شود از تخم‌ها نگهداری و جوجه‌کشی کند. در سال ۲۰۲۰ نیز یک جفت پنگوئن ماده، الکترا و ویولا، در باغ‌وحشی در اسپانیا از تخم یک جفت دیگر نگهداری کردند و برای اولین بار صاحب جوجه شدند. اسفن و مجیک، زوج نر آکواریوم سیدنی، که بیش از سه سال است با هم‌اند، تاکنون دو تخم را پذیرفته‌اند و از جوجه‌ها سرپرستی کرده‌اند.

بیشتر از جهان