کمیسیون تلفیق مجلس با خرید سربازی موافقت کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از امکان خرید خدمت سربازی مشمولانی خبر داد که بیش از ۵ سال غیبت داشته‌اند و اولویت با افراد متاهل و بالای ۳۵ سال است

مشمولان متاهل به‌ازای هر فرزند، از ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند‌ـ عکس از رکنا

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس در جلسه شنبه ۹ بهمن، با خرید سربازی برای سربازان غایب از خدمت موافقت کرد.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق، از امکان خرید خدمت سربازی مشمولانی خبر داد که بیش از ۵ سال غیبت داشته‌اند و در ادامه افزود اولویت با افراد متاهل و بالای ۳۵ سال است. به این ترتیب، به گفته زارع، با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای «توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری»، امکان خرید سربازی فراهم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر این اساس، افراد با پرداخت مبالغ مشخص‌شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح دریافت می‌کنند. به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک کاردانی و پایین‌تر با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکتری تخصصی تمام رشته‌ها با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور، می‌توانند سربازی خود را بخرند.  

زارع در ادامه افزود مشمولان متاهل به‌ازای هر فرزند، از ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

پیش‌تر مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان «تسهیلات خرید سربازی» را تصویب کرده بود که به‌موجب آن، مشمولان غایب خارج از کشور که ۵ سال از زمان فراخوان آن‌ها به خدمت می‌گذرد، می‌توانند با پرداخت ۱۵ هزار یورو، خدمت سربازی خود را بخرند تا بتوانند به‌راحتی به ایران رفت‌و‌آمد داشته باشند.

بر اساس اعلام اداره کل سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ایران، تعداد مشمولان غایب از خدمت در مجموع دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است، اما این نهاد تعداد دقیق مشمولان غایب ساکن خارج از کشور را اعلام نکرده است.