تهدید جان یک زندانی سیاسی دیگر؛ کیوان صمیمی به زندان سمنان تبعید شد

کیوان صمیمی به رغم وضع نامساعد جسمی در روزهای اخیر از زندانی به زندان دیگر منتقل شده بود

کیوان صمیمی از جمله زندانیانی بود که با مقصر دانستن مقامات جمهوری اسلامی از «قتل عمد» بکتاش آبتین سخن گفت-ویکی‌پدیا

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و یکی از اعضای زندانی کانون نویسندگان ایران، با وجود نامساعد بودن حال جسمی و در پی انتقال‌های مکرر از زندانی به زندان دیگر در روزهای اخیر، درحال تبعید از زندان رجایی شهر به زندان سمنان است.

او که ۷۳ سال دارد، و از بیماری قلبی، کبد و کلیه رنج می‌برد، پیش از این اعلام کرده بود چنانچه به انتقال‌های غیرقانونی او پایان داده نشود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

در روزهای اخیر، بی اطلاعی از وضعیت آقای صمیمی و نامشخص بودن محل نگهداری او، باعث نگرانی شدید خانواده، دوستان و فعالان حقوق بشر شده بود.

مقامات امنیتی و مسئولان زندان اوین پیشتر آقای صمیمی را به زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند، اما مسئولان این زندان از پذیرش او خودداری کردند و در نتیجه کیوان صمیمی مدتی را در هفته گذشته در کلانتری و نیز زندان کرج گذراند و پس از چند بار رفت و آمد میان زندان اوین و زندان رجایی شهر، سرانجام در این زندان اسکان داده شد.

اکنون منابع نزدیک به وی خبر می‌دهند که او در تماسی کوتاه با خانواده از تبعید خود به زندان سمنان خبر داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیوان صمیمی به دنبال شرکت در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در برابر ساختمان مجلس بازداشت شد. او چند ماه بعد، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به سه سال حبس قطعی محکوم شد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را تایید کرد.

آقای صمیمی از ۱۷ آذرماه ۹۹ و در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

او در شرایطی که به کرونا دچار شده بود به زندان فراخوانده شد.

کیوان صمیمی، پس از آنکه بکتاش آبتین به دلیل ابتلا به کرونا و نادیده‌انگاری مسئولان زندان و تعلل عامدانه در مداوای او جان باخت، مرگ او را «قتل شبه عمد» خواند.

فعالان حقوق بشر با توجه به وضعیت جسمی کیوان صمیمی و شیوع سویه جدید کرونا در زندان‌های کشور نسبت به جان او هشدار داده و مقامات جمهوری اسلامی را مسئول جان وی و دیگر زندانیان سیاسی دانسته‌اند.

در حال حاضر، هفت زندانی سیاسی دیگر که در اعتراض به «قتل» بکتاش آبتین دست به اعتصاب غذا زده‌اند، در وضعیت خطرناکی به سر می‌برند.

روز گذشته، حمید حاج جعفر کاشانی، سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی، محمد ابوالحسنی و محمد ترکمانی که در اعتصاب_غذا هستند، خبر دادند که در بهداری زندان تهران بزرگ به جای رسیدگی پزشکی، به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و حتی با چاقو و اسلحه تهدید شده‌اند.