تنیس آزاد استرالیا: صعود مدودف و سیتسیپاس به هفته دوم رقابت‌ها

مدودف که مقابل زنشلوپ تنیسور هلندی قرار گرفته بود در سه ست متوالی به پیروزی رسید

مدودف مرد شماره دو تنیس جهان در این رقابت‌ها به‌آسانی به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات صعود کرد - William WEST / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در دور سوم پیگیری شد و در قسمت مردان دنیل مدودف روس، مرد شماره دو تنیس جهان و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها موفق شد به‌آسانی به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات صعود کند. مدودف که مقابل زنشلوپ تنیسور هلندی قرار گرفته بود در سه ست متوالی با نتایج ۶-۴، ۶-۴ و ۶-۲ به پیروزی رسید تا صعود راحتی به جمع ۱۶ تنیسور پایانی رقابت‌ها داشته باشد و حالا باید مقابل مکسیم کرسی آمریکایی قرار بگیرد. مکسیم کرسی یکی از پدیده‌های امسال در رقابت‌ها تنیس استرالیا است. او دو هفته گذشته نیز در فینال رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی ملبورن مقابل نادال قرار گرفت و بازی را در دو ست واگذار کرد و به مقام دومی رسید.

از دیگر دیدارهای مهم دور سوم رقابت‌ها در قسمت مردان باید به دیدار سیتسیپاس یونانی، مرد شماره چهار تنیس جهان اشاره کرد که موفق شد بنوا پر از کشور فرانسه را در چهار ست مغلوب کند و به دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها برود. سیتسیپاس در این مسابقه تنها ست سوم را در تایبرک و ۷-۶ واگذار کرد و در دیگر ست‌ها با نتایج ۶-۳، ۷-۵ و ۶-۴ به پیروزی رسید. بنوا پر در این رقابت‌ها نمایش خوبی داشت و در مرحله قبل موفق شده بود گریگور دیمیتروف بلغاری را از پیش رو بردارد. سیتسیپاس در دور بعدی رقابت‌ها باید در یک بازی سخت مقابل تیلور فریتس آمریکایی و جوان قرار بگیرد که او نیز با غلبه بر باتیستا آگوت اسپانیایی در پنج ست موفق شد برای نخستین بار به جمع ۱۶ تنیسور پایانی در یک مسابقه گرند اسلم راه پیدا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر بازی‌های مهم برگزار شده در قسمت مردان می‌توان به پیروزی اوژه الیاسیم از کانادا و یانیک سینر ایتالیایی برابر حریفانشان اشاره کرد. در قسمت زنان نیز سیمونا هالپ، زن شماره یک سابق تنیس جهان و قهرمان دو دوره رقابت‌های گرند اسلم موفق شد دانکا کووینیچ از مونته‌نگرو را در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲، ۶-۱ مغلوب و به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند. هالپ که در بخش پایین جدول قرار دارد نسبت به دیگر بازیکنان از موقعیت بهتر و ساده‌تری برای رسیدن به مراحل پایانی رقابت‌ها برخوردار است.

اما حذف نائومی اوساکا در روز گذشته و همین مرحله از رقابت‌ها مهم‌ترین اتفاق در قسمت زنان بود. اوساکا که مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها بود نتوانست به جمع ۱۶ تنیسور پایانی در بخش زنان صعود کند و بازی را مقابل آماندا انیسیمووا، بازیکن ۲۰ ساله آمریکایی و نفر ۶۰ تنیس جهان واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. این درحالی بود که اوساکا دو مرتبه فرصت کسب امتیاز نهایی در مسابقه را در اختیار داشت که نتوانست آن را به‌دست آورد و درنهایت بازی را دو بر یک و با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۷-۶ واگذار کرد. اوساکا سال گذشته تعداد زیادی از مسابقات را به خاطر شرایط روحی نامناسب از دست داد و با این شکست در رده‌بندی جدید که به‌زودی اعلام خواهد شد، جایی در بین ۸۰ تنیسور برتر زنان جهان نخواهد داشت.

بیشتر از تنيس