چگونه دوباره عاشق شلوار جین شویم؟

چالش اصلی برگشتن به خود شلوار جین است نه سایز دور کمرتان

جین‌ها قرار است دوباره به کانون توجه تبدیل شوند، این بار جین‌هایی سبک و کلاسیک‌ سنگی با رنگ آبی سرد- Canva

دوران لباس‌های ورزشی به پایان رسیده است و شاید دوباره نوبت امپراتوری جین‌ها باشد.

به گزارش گاردین، جین‌هایی متنوع‌تر با سبک‌هایی عجیب و به‌ظاهر سازگار با محیط‌زیست برگشته‌اند.

تقریبا از روزی که سازمان بهداشت جهانی همه‌گیری کووید را اعلام کرد و جهان در قرنطیینه فرو رفت، دو سال می‌گذرد. همان زمانی که جین‌های ما جای خود را به لباس‌های ورزشی، راحت و سبز جلبکی به سبک قهرمانان بازی مرکب دادند.

حالا که برای قدرت همه‌گیری آن‌چنان رمقی نمانده و همه‌چیز در حال عادی شدن است، وقت آن است تا به شلوار‌های جین خود دوباره سلام کنید.

اما حالا با آغاز سال ۲۰۲۲، وقت آن است که بعد از دو سال به دنیای شلوار جین برگردید! اگرچه شکی نیست بعد از دو سال پر از استرس و احساس نارضایتی از زندگی چسبیده به یخچال شاید کمی مشکل باشد، اما چالش اصلی برگشتن به خود شلوار جین است نه سایز دور کمرتان. جین‌هایی که قبلا اولین انتخاب ما برای هر لباسی بود. باید گفت که شلوار جین جاودانه است، انتخابی همیشه جذاب و به‌قول‌معروف بشور و بپوش!‌

در دنیای غرب شلوار جین نمادی از استحکام در دنیای واقعی است. همچنین جین سمبل انعطاف‌پذیری، ماجراجویی و جذابیت‌ جنسی است. واقعا جای تعجب نیست که جین نماد یک سبک است. 

طراحان و نشان‌های تجاری جین تمام مدت درگیر خلق مدل‌های بدون مرز با ساق‌های بلند یا کوتاه و مناسب چکمه‌ها، تکه‌دوزی و گلدوزی شده بودند.

نوشتن از اینکه چه شلوار جینی بپوشیم شبیه گزارش یک جنگ داخلی پرپیچ‌وخم و دورافتاده است که در آن هیچ پیروزی آشکار و پنهانی ظاهرنشده و هرگونه قضاوت درباره آن ممکن است اشتباه باشد، خواهد بود. جین‌هایی که از دوران جذب و تنگ بودن به دوران مام استایل یا گشاد بودن رسیدند، همیشه باید در کمد لباس شما باشند. برای انتخاب یک گزینه ساده و آسان که لازم نیست وقت خود را برای فکر کردن به آن تلف کنید.

جین‌ها قرار است دوباره به کانون توجه تبدیل شوند، این بار جین‌هایی سبک و کلاسیک‌ سنگی با رنگ آبی سرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جدیدترین هفته مد پاریس، سلین شامل شلوار جین‌هایی بود که همگی راحت، سبک، خودمانی و درعین‌حال جاودانه به نظر می‌رسید.

جین به‌اصطلاح پارچه‌ای «تشنه» کار است که در طول تولید حجم زیادی آب و انرژی نیاز دارد. یک شلوار جین تقریبا چهار یا پنج برابر یک تی‌شرت کربن دارد، چراکه پارچه‌ سنگین‌تری است. به‌منظور کاهش تاثیرات منفی زیست‌محیطی، نشان‌های تجاری از استراتژی‌های مختلف برای اطمینان از ایمنی کارگران و کاهش مصرف آب استفاده می‌کنند: برای مثال از رنگ‌های شیمیایی که خطرناک نیست و تاثیری کمی دارد استفاده می‌شود. باید گفت پرفروش‌ترین شلوار جین بلند (مدل سنتیا) ۶۸۵ گالن یعنی حدود ۲.۵ مترمکعب آب کمتری نسبت به شلوار جین معمولی نیاز دارد. پایه این شلوار جین از جین زیست تخریب‌پذیر و نخ، با دکمه‌ها و بست‌های جدا شدنی تشکیل شده است، بنابراین اگر لباس در پایان عمر خود دفن شود، کاملا متلاشی می‌شود

زیرساخت‌هایی برای یک خرید اخلاقی که همه با آن موافق باشند، وجود دارد : لباس‌های کمتر بخرید، تا جایی که ممکن است لباس‌های قدیمی بخرید‌، شستشو را به حداقل برسانید، لباس‌ها را برای مدت طولانی‌تری بپوشید. در تمام این موارد شلوار جین بالاترین رتبه را دارد، چراکه شلوار جین هرچه قدیمی‌تر شود، بهتر می‌شود.

 

بیشتر از مُد و زیبایی