دندانپزشک آمریکایی «همسرش را کشت» تا پنج میلیون دلار بیمه‌عمر بگیرد 

به ادعای دادستانی، این دندانپزشک حق بیمه را گرفته است تا با معشوقه دیرین خود زندگی نوی آغاز کند 

وکلای متهم، اتهام قتل را رد کرده اند - ALLISON DINNER / AFP

یک دندانپزشک آمریکایی طی سفری به قاره آفریقا همسر خود را کشت تا نزدیک به پنج میلیون دلار بیمه عمر او را دریافت کند و با آن زندگی تازه‌ای با معشوقه‌ای که سال‌ها با او رابطه داشت، آغاز کند. این روایت مقامات قضایی آمریکا از ماجرای تلخی است که یک سرش به زامبیا بازمی‌گردد و سر دیگرش به ایالت پنسیلوانیا در آمریکا. دندانپزشک متهم،  قویا منکر چنان اقدامی است. 

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، لورنس رودولف ۶۷ ساله ماه گذشته با اتهام رسمی جعل نامه مواجه شد. در دادنامه فدرال می‌خوانیم که این اتهام، با قتل همسرش، بیانکا رودولف، مرتبط است. خانم رودولف روز ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ طی سفری برای شکار حیات وحش در زامبیا جان باخت. او با شلیک یک گلوله به قلبش در زمین‌های شکار «پارک ملی کافوئه» در زامبیا کشته شد که به ادعای هسرش، ناشی از اشتباه خودش (بیانکا)‌ بود. 

دونالد پیترسون، مامور پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، در شهادت خود برای دادگاه نوشت:‌ «لورنس رودولف همسرش را به قتل رساند. این بخشی از دسیسه‌ای برای کلاه‌برداری از شرکت‌های بیمه عمر و دریافت پول و املاک از آن‌ها بر این بنیان دروغین و جعلی بود که مرگ خانم رودولف حادثه بوده است.»

یکی از دوستان خانم رودولف، روز ۲۷ اکتبر ۲۰۱۶ با ماموران پلیس فدرال تماس گرفت و گفت که آن مرگ مشکوک است، چرا که آقای رودولف رابطه طولانی خارج از ازدواجی با منشی مطب دندانپزشکی خود، «تیری ریورز دنتال» در فیلادلفیا، داشته است. 

این دندانپزشک و معشوقه‌اش بارها با هم به شهر ساحلی کابو سن لوکاس در غرب مکزیک سفر کردند؛ از جمله در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ (دو بار)، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، و آخرین بار در ژوئيه ۲۰۱۶، یعنی تنها چند ماه پیش از سفر زامبیا. همسر رودولف در هیچ یک از آن سفرها او را همراهی نکرده است. 

در دادنامه می‌خوانیم که دوست خانم رودولف به ماموران گفته است: «لری هرگز بیانکا را طلاق نمی‌دهد، چون نمی‌خواهد پولش را از دست دهد و بیانکا هم هرگز طلاق نمی‌گیرد، چون پیرو آیین کاتولیک است.»

خانم و آقای رودولف هر دو شکارچی‌های ماهری بودند و هدف بیانکا در آن سفر، کشتن یک پلنگ بوده است. به گفته ماموران پلیس، خانم رودولف طی آن سفر موفق به کشتن پلنگ نشد، اما چند حیوان دیگر را کشت. 

آقای رودولف در سال ۲۰۱۱ تصاویری از خودش با حیوان‌هایی که مدعی کشتن‌شان بود، منتشر کرده بود: یک اسب آبی، یک گوزنِ واپیتی (اِلک)، و یک قوچ. 

متهم در پی کشته شدن همسرش، به پلیس محلی گفته بود که خانم رودولف هنگام بازگرداندن یک فروند اسلحه شکاری براونینگ به جلد آن، اشتباها به خودش شلیک کرده است. او سپس به سرعت دست به سوزاندن جسد همسرش در زامبیا زد؛ اتفاقی که باعث شک سرکنسول آمریکا در آن کشور شد. سوزانده شدن با اعتقاد راسخ خانم رودولف به مذهب کاتولیک جور درنمی‌آمد. این دیپلمات همراه با دو نفر از همکارانش به شرکت تدفین رفتند و عکس‌هایی از بقایای جسد متوفی گرفتند. سرکنسول گفت که شلیک مستقیم به قلب بوده است و نشانه‌ای از اتفاقی بودنش نیست. 

ماموران پلیس فدرال باور ندارند که خانم رودولف که قدش حدود ۱۶۲ سانتیمتر بوده است، می‌توانسته با اسلحه‌ای به طول ۱۱۳ سانتیمتر به خودش شلیک کند. 

آقای رودولف، که بین دو ایالت پنسیلوانیا و آریزونا زندگی می‌کند، از ۳۱ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۱۶ خواهان دریافت چندین بیمه عمر مجزا شد که همگی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ پرداخت شدند. او مجموعا بیش از ۴ میلیون و ۸۷۷ هزار دلار دریافت کرد.

دیوید مارکوس، از وکلای رودولف، روز سه‌شنبه خواهان آزادی این دندانپزشک به قید وثیقه شد و گفت که این پرونده هیچ وجاهتی ندارد. او تاکید کرد که پرداخت شرکت‌های بیمه و حکم پلیس زامبیا مبنی بر آن ‌که مرگ خانم رودولف اتفاقی بوده است، نشان بی‌گناهی موکلش است. 

مارکوس نوشت:‌ «ماموران اف‌بی‌آی که مستقر در ایالت کلرادو هستند، پنج سال است سراسر این کشور را زیر پا گذاشته‌اند و به آفریقا سفر کرده‌اند تا روایتی شرورانه سرهم کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکلای رودولف در ضمن از این شاکی‌اند که کار دادستانی از کلرادو انجام شده و در نتیجه آقای رودولف در شهر دِنوِر به زندان رفته است که صدها کیلومتر با خانه‌اش در شهر فینیکسِ ایالت آریزونا، مطبش در فیلادلفیا، و خانواده و شرکت‌هایش در میامی و پیتزبورگ فاصله دارد. 

از دلایلی که تعقیب جنایی رودولف در کلرادو را ممکن کرده است، این است که او یکی از تقاضاهای دریافت بیمه عمر را در آن ایالت انجام داده است. 

به گفته مارکوس، این پرونده در واقع خانم رودولف را قربانی نمی‌داند و بیشتر بر اساس آسیبی است که به یک «شرکت بیمه چندملیتی خارجی که دفتری در کلرادو دارد»، رسیده است. 

وکیل مدافع تاکید می‌کند: «آقای مارکوس هیچ ارتباطی با کلرادو ندارد. نگرانی پیگیرانه دولت برای یک شرکت بیمه چندملیتی، متضاد این ادعا است که حبس آقای رودولف در کلرادو، نامنصفانه کار دفاع او را مختل نمی‌کند.»

رودولف اگر محکوم شود، شاید حکم حبس تا سقف ۲۰ سال بگیرد. دستور دستگیری این دندانپزشک در ماه دسامبر صادر شد و قاضی، کریستن ال. میکس، در جلسه سه‌شنبه هفته گذشته دادگاه تقاضای آزادی او به قید وثیقه را رد کرد. 

بیشتر از جهان