تحقیق در مورد علت مرگ دنیس نیلسِن، قاتل زنجیره‌ای

پزشکی قانونی علت مرگ وی را طبیعی اعلام کرد

Mirrorpix

در جریان تحقیق در مورد علت مرگ دنیس نیلسِن، قاتل زنجیره‌ای، گفته شد اوآخرین دقایق عمرش را بر اثر خونریزی داخلی، در سلول زندان در میان مدفوعش سپری کرده بوده است. 

نیلسن هفتاد و دو ساله که به «قاتل مازوِل هیل» شهرت داشت، در ماه مه سال گذشته در زندان «فول ساتِن»، درگذشت. او ۳۴ سال پیش از آن، به خاطر رشته قتل‌هایی که در اواخر دهه هفتاد و اوایل سال‌های هشتاد مرتکب شده بود به حبس ابد محکوم شد. 

تصور می‌شود نیلسن پانزده مرد را که اغلب بی خانمان و همجنس‌گرا بوده‌اند، در خانه‌اش در شمال لندن به قتل رسانده بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دادگاه جنایی «هال» گفته شد چگونه نیلسن خود را از سایر زندانیان و کارکنان زندان جدا نگاه می‌داشته، اما در مجموع زندانی خوبی بوده هرچند مرتبا خدمات پزشکی زندان را رد می‌کرده است.

به پزشک قانونی مسئول رسیدگی به مرگ نیلسن در دادگاه گفته شد که او آخرین ساعات عمرش را به خاطر پاره شده رگ آئورت شکمش (آ نوریسم آئورت) با «درد شدید» و در میان مدفوع خودش گذرانده بوده است.

به دادگاه گفته شد قاتل پیش از مرگ «رنگ پریده» و «خاکستری» بنظر می‌رسیده است.

پرفسور پل مارکس، پزشک قانونی، در ثبت علت مرگ نوشت:«دنیس اندرو نیلسن به مرگ طبیعی درگذشت».

نیلسن در جریان ارتکاب به زنجیره قتل‌هایش، ابتدا با قربانی‌هایش در میخانه‌های لندن دوست می‌شد و سپس آن‌ها را به آپارتمانش دعوت می‌کرد، و پس از قتل آن‌ها و پیش از آن که بدنشان را تکه تکه کند، مدتی با جسدشان می‌نشست. 

جنایات او هنگامی برملا شد که لوله فاضلاب خارج از خانه‌اش در «کرِینلی گاردنز» در محله «مازوِل هیل» بخاطر گیر کردن قطعات اجساد قربانیانی که نیلسن سعی کرده بود با سیفون توالت رد کند، مسدود شد. 

در پی آن، نیلسن در سال ۱۹۸۳ برای شش مورد قتل و دو مورد اقدام به قتل، مقدمتا به حبس ابد با توصیه قاضی برای دست‌کم ۲۵ سال زندان بدون عفو محکوم شد، اما این حکم بعد‌ها به حبس ابد بدون عفو تشدید شد. 

در جریان تحقیق در مورد مرگ نیلسن، به دادگاه گفته شد او را در بامداد روز ۱۰ ماه مه سال گذشته کف سلولش پیدا کرده بوده‌اند که از درد به خودش می‌پیچیده، اما پس از آن که  پزشکان زندان او را معاینه کرده و نبض و فشار خونش را طبیعی اعلام کردند، خودش داوطلبانه به سلولش باز گشته بوده است.

حدود ساعت ۵ بعد از ظهر همان روز، با به وخامت گراییدن حال نیلسن، مسئولین زندان «فول ساتن» آمبولانس خبر کرده و او را به بیمارستان منتقل می‌کنند. اما گزارش مقامات زندان و دادرسی عفو مشروط حاکی از آن است که در تقاضای آمبولانس برای نیلسن یک تاخیر «غیرقابل قبول» ۴۰ دقیقه‌ای رخ داده بوده است. 

پیراپزشکان در شکم نیلسن یک «توده با نبض» تشخیص دادند که بعدا معلوم شد ناشی از پارگی رگ آئورت شکم بوده است. تنفس او ۴۰ بار در دقیقه ثبت شد که در مقایسه با نرخ تنفس طبیعی که میان ۱۶ تا ۲۰ بار در دقیقه است، بسیار تند بوده است.

قاتل برای عمل جراحی به بیمارستان یورک منتقل می‌شود و هرچند جراحی با موفقیت انجام شده بوده، او در روز ۱۲ ماه مه بر اثر از دست دادن خون زیاد و طولانی بودن جراحی، جان می‌سپارد.

علت مرگ، آمبولیسم ریوی و خونریزی داخلی پس از عمل جراحی مربوط به پارگی آئورت شکم عنوان شده است.

در گزارش زندان و دادرسی عفو مشروط، همچنین، آمده است که نیلسن پس از آن که اجازه نداده در صبح دهم ماه مه مدت بیشتری او را معاینه کنند، « به مدت دو ساعت و نیم (در سلولش) در مدفوع خودش رها و حالش رو به وخامت» گذاشته شده بوده است.

اما در عین حال این گزارش می‌گوید معالجات اولیه‌ای که روی نیلسن انجام شده بوده با «هرگونه درمان مشابه در جامعه (آزاد) مطابقت داشته است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان