حملات حوثی‌ها به ابوظبی، واکنش ائتلاف عربی

مقامات ابوظبی از وقوع سه انفجار در آن شهر خبر دادند

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای «حملات بزدلانه» به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را «به شدیدترین شکل» محکوم کرد.

در این بیانیه که روز دوشنبه، ۱۷ ژانویه، صادر شد، عربستان سعودی حمایت کامل خود را از امارات متحده عربی در قبال تهدیدات امنیتی اعلام کرد.

مقامات ابوظبی از وقوع سه انفجار در آن شهر خبر دادند. آن انفجارها احتمالا به دلیل حمله هواپیماهای بدون سرنشین رخ داده است.

به گزارش رویترز، در پاسخ به این اظهارات، جنبش حوثی‌های یمن وابسته به ایران، اعلام کرد که مسئولیت حمله به امارات را می‌پذیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تانکر سوخت در منطقه صنعتی مصفا در نزدیکی انبارهای شرکت نفتی ادنوک منفجر شده و نیز در نزدیکی بخشی از ساختمان‌های در دست ساخت مربوط به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی هم یک آتش‌سوزی رخ داده است. محل این رویداد در ۲۲ کیلومتری مرکز شهر ابوظبی، همچنین دارای یک شبکه خط لوله نفت و ۳۶ مخزن ذخیره‌سازی است که کامیون‌ها، سوخت را از آنجا به سراسر امارات حمل می‌کنند.

در بیانیه اولیه آمده بود که آن حوادث هیچ خسارتی در پی نداشته است، اما پلیس ابوظبی سپس اعلام کرد که آن حملات تا آن مقطع منجر به سه کشته و ۶ مجروح شده‌اند.

بیانیه مذکور حملات روز دوشنبه به ابوظبی را اقدام تروریستی خواند، حوثی‌های یمن را عامل آن دانست و تصریح کرد که این اعمال «خطر این گروه تروریستی و تهدیدی را که متوجه امنیت، ثبات و صلح منطقه و جهان می‌کند، بار دیگر تایید کرده است.»

وزارت خارجه بحرین نیز با محکوم کردن حملات پهپادی که به کشته شدن سه غیرنظامی انجامید، آن را نقض قوانین بین‌المللی خواند و خواستار مقابله جامعه جهانی با «این گروه تروریستی» شد.

کویت، اردن، و سازمان همکاری اسلامی نیز حملات روز دوشنبه را محکوم کردند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز گفت که برخاستن پهپادهای حوثی را از فرودگاه صنعا رصد کرده است. این ائتلاف افزود که برخی از پهپادها حاوی مواد منفجره بوده‌اند.

بیشتر از جهان