تجمع کارگری در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بودجه ۱۴۰۱

پیش‌تر، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اعتراض به وضع معیشت خود در چند شهر تجمع کرده بودند

تجمع پیشکسوتان جامعه کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به دیده نشدن سهم بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، صبح امروز، یکشنبه ۲۶ دی، مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پیش‌تر، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته ایران در ادامه اعتراض‌های خود در ماه‌های اخیر، روز پنجشنبه، ۲۳ دی‌ماه، نیز در سراسر ایران تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

تجمع اعتراضی معلمان در برخی شهرها با حضور گسترده نیروهای انتظامی برگزار شد. همچنین، ماموران امنیتی حکومت ایران در اهواز، پیروز نامی، دبیر هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان استان خوزستان، و تعدادی دیگر از معلمان را دستگیر کردند و به مکان‌های نامعلومی بردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بوشهر نیز تجمع اعتراضی معلمان با ممانعت و تهدید نیروهای امنیتی مواجه شد. آنان با حمله به معلمان معترض، محمد ملاکی، عضو هیئت‌مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر، و محسن عمرانی، یکی دیگر از فعالان صنفی، را بازداشت کردند.

روز سه‌شنبه،‌ هفتم دی‌ماه، نیز جمعی از بازنشستگان در تهران و چند شهر دیگر ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق، تجمع برگزار کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، معترضان در تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گرد آمدند. گروهی از آموزگاران بازنشسته در آن گردهمایی حضور داشتند و شعار می‌دادند: «معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است» و «قالیباف حیا کن، مجلس را رها کن».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در چند شهر دیگر هم بازنشستگان و مستمری‌بگیران در برابر دفتر صندوق‌های بازنشستگی استان‌ها، گرد آمدند.