اومیکرون در ایران جان سه تن را گرفت

به گفته محمد هاشمی، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به سویه اومیکرون در کشور به ۱۱۶۲ مورد رسیده است

پیش‌بینی می‌شود که هرچه زمان بگذرد از میزان دلتا کاسته می‌شود و به میزان اومیکرون افزوده خواهد شد‌ـ عکس از رکنا

با گسترش شیوع سویه اومیکرون کرونا، سه تن در شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد در اثر ابتلا به این سویه جان خود را از دست دادند.

محمد هاشمی، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، روز شنبه ۲۵ دی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صداوسیما گفت آمار مبتلایان به سویه اومیکرون در کشور به ۱۱۶۲ مورد رسید. او با اشاره به وضعیت ویژه مشهد، از افزایش شمار مبتلایان در این شهر به ۲۴۹ تن خبر داد. به گفته هاشمی، در شهرهای تبریز، یزد و شهر کرد سه نفر در اثر ابتلا به سویه اومیکرون جان باخته‌اند و حال یک بیمار در اهواز نیز وخیم اعلام شده است.

بر اساس آمار رسمی منتشرشده، در ۲۴ ساعت منتهی به شنبه ۲۵ دی‌ماه، یک هزار و ۴۲۱ مورد جدید ابتلا به کووید‌ـ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۹۴ نفر بستری شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، در همین زمینه گفت: «از نمونه‌های ارسالی در بخش بستری ۹ تا ۱۰ درصد اومیکرون بودند و بیش از ۴۰ درصد نمونه‌های مربوط به بیماران بستری مربوط به دلتا بوده است. پیش‌بینی می‌شود که هرچه زمان بگذرد از میزان دلتا کاسته می‌شود و به میزان اومیکرون افزوده خواهد شد.»

دکتر محمدحسین سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیز در مورد سیر صعودی ابتلا به اومیکرون در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت تعداد مبتلایان در هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر می‌شود.

او در ادامه افزود معمولا یک تا دو ماه بعد از افزایش موارد ابتلا، موج جدید همه‌گیری آغاز می‌شود و احتمالا با اعمال محدودیت‌ها، نوروز سختی در پیش خواهیم داشت. سرمست گفت: «در معرض پیک شدید بیماری هستیم، بنابراین باید روند این پیک کندتر شود.» 

مقام‌های بهداشتی از به صدا درآمدن زنگ خطر اومیکرون در ایران سخن می‌گویند و پیش‌بینی می‌کنند سویه اومیکرون به‌زودی جایگزین سویه دلتا می‌شود.
با این حال به نظر نمی‌رسد اعمال محدودیت‌های تازه‌ در دستور کار دولت باشد و بر برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها تاکید می‌شود. 

استاندار تهران روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران به خبرنگاران گفت: «دغدغه اول رئیس‌جمهوری در این جلسه بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها بود. باید با شیب ملایمی بازگشایی حداکثری مداس و دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهیم. در جایی که به هر دلیلی بازگشایی حداکثری نمی‌تواند محقق شود، باید برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری انجام شود.»

از آغاز همه‌گیری کرونا در ایران، براساس آمار رسمی، تاکنون بیش از شش میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۳۲ هزار تن جان خود را از دست دادند.