مایکروسافت تحقیقات جدیدی در مورد اتهامات آزار جنسی علیه بیل گیتس را آغاز می‌کند

سهام‌داران خواستار افشای بیشتر نحوه رسیدگی شرکت به مسائل آزار و اذیت جنسی شدند

نتایج تحقیقات آزار جنسی تنها به بیل گیتس و دیگر رهبران ارشد خلاصه می شود - AFP

مایکروسافت روز پنجشنبه اعلام کرد که یک شرکت حقوقی را برای بررسی نحوه رسیدگی این شرکت به اتهامات آزار جنسی علیه برخی از مدیران ارشد خود - از جمله بیل گیتس، بنیان‌گذار این شرکت - استخدام کرده است. انتظار می‌رود که نتایج تحقیقات در بهار منتشر شود.

به گزارش دیلی میل، این بررسی توسط گروه حقوقی آرنت فاکس که تجربه در رسیدگی به اتهامات آزار جنسی دارد، انجام خواهد شد.

پس از انتشار یافته‌های این شرکت حقوقی، مایکروسافت قرار است گزارشی را منتشر کند که در آن جزئیات تحقیقات آزار جنسی و اقداماتی که در صورت وجود در نتیجه آن انجام شده است، منتشر شود.

در سال ۲۰۰۰ اتهامات آزار جنسی متعددی علیه گیتس اعلام شد. او در بحبوحه تحقیقات درباره یکی از روابطش با یک کارمند سابق در سال ۲۰۲۰ از شرکت کناره‌گیری کرد و در سه مه ۲۰۲۱، طلاق خود همسرش ملیندا فرنچ گیتس را اعلام کرد.

چند هفته بعد، نیویورک‌تایمز افشاگر کرد که بیل گیتس چندین کارمندش را آزار و اذیت جنسی کرده است.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: «فرهنگ ما اولویت اول ما است و کل هیئت مدیره از اهمیت حیاتی یک محیط امن و فراگیر برای همه کارمندان مایکروسافت قدردانی می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «ما نه‌تنها متعهد هستیم که گزارش را بررسی کنیم، بلکه باید یاد بگیریم تا بتوانیم به بهبود تجربیات کارمندان خود ادامه دهیم. من از این بررسی جامع به‌عنوان فرصتی برای ادامه بهترشدن استقبال می‌کنم.»

اقدام برای استخدام یک شرکت مستقل حقوقی برای بررسی تحقیقات پس از آن صورت گرفت که سهام‌داران خواستار افشای بیشتر نحوه رسیدگی شرکت به مسائل آزار و اذیت جنسی شدند.
 نیویورک تایمز گزارش داد، قطعنامه‌ای که به دنبال شفافیت بیشتر بود، با حمایت تقریباً ۷۸ درصد از سهام‌داران به تصویب رسید.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، انتظار می‌رود که آرنت فاکس یافته‌های خود را به مدیران ارشد و اعضای هیئت‌مدیره مایکروسافت ارائه کند.  سپس این شرکت در بهار خلاصه‌ای از یافته‌ها را با مردم به اشتراک می‌گذارد، که منجر به انتشار عمومی گزارش شفاف‌سازی مایکروسافت می‌شود که جزئیات از آزار جنسی و تبعیض جنسیتی را شرح می‌دهد.

این گزارش داده‌هایی درباره تعداد موارد آزار جنسی که مایکروسافت بررسی کرده است و نتایج این تحقیقات چه بوده است را شامل می‌شود و انتظار می‌رود که نتایج تحقیقات درباره گیتس و دیگر رهبران ارشد را خلاصه کند.

در بیانیه‌ای، مدیران مایکروسافت گفتند که این گزارش مراحلی که برای مسئول نگه‌داشتن کارمندان، از جمله مدیران، برای آزار جنسی یا تبعیض جنسیتی برداشته شده است را ارزیابی خواهد کرد. این شرکت همچنین سیاست‌های آزار جنسی و تبعیض جنسیتی مایکروسافت را با بهترین شیوه‌های اتخاذ شده توسط شرکت‌های دیگر مقایسه خواهد کرد.

بیشتر از جهان