جراح انگلیسی روی کبد بیمارانش یادگاری گذاشت

سایمون برامهال ۵۷ ساله حروف اول نام و نام خانوادگی‌اش را روی کبدهای پیوندی بیماران حک کرده بود

سایمون برامهال ۵۷ ساله از فهرست پزشکان حذف شد - alloaadvertiser

سایمون برامهال ۵۷ ساله، جراح بیمارستان کویین الیزابت شهر برمینگهام، از فهرست پزشکان حذف شد.

او در سال ۲۰۱۰ پس از انجام عمل پیوند کبد بر روی یک بیمار که از سقوط هواپیمای خصوصی حامل کبد اهدایی زنده مانده بود به شهرت رسید، و در سال ۲۰۱۳ با خطایی بزرگ این شهرت را از بین برد.

او در حین دو عمل جراحی کبد، یک مرد و یک زن، با دستگاه پرتو آرگون حروف اول نام و نام خانوادگی‌اش یعنی اس بی را روی کبدهای پیوندی این بیماران حک کرده بود.

این موضوع هنگامی کشف شد که کبد پیوندی زن بیمار حدود یک هفته پس از عمل از کار افتاد و در جریان عمل جراحی بعدی، پزشکان حروف اول نام برامهال را که حدود ۴ سانتی‌متر بود، روی کبد پیوند‌زده‌ دیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برامهال در سال ۲۰۱۴ از بیمارستان برمینگهام استعفا کرد و سرانجام در دسامبر ۲۰۱۷ به دو اتهام خود که در فوریه و اوت ۲۰۱۳ رخ داده بود، اعتراف کرد و به پرداخت ۱۰ هزار پوند جریمه محکوم شد.

همچنین در دسامبر ۲۰۲۰ دست‌کم به مدت پنج ماه از این حرفه تعلیق شد؛ اما آخرین گزارش‌ها از دادگاه او در ۴ ژوئن نشان می‌دهد، از شورای عمومی پزشکی بریتانیا بازبینی و بررسی دوباره پرونده تقاضا شده است.

اگرچه، به گفته دادگاه، «اقدامات برامهال هیچ آسیب فیزیکی پایداری» را به هیچ‌یک از بیماران وارد نکرده است، اما «آسیب عاطفی قابل‌توجهی» به یکی از آن‌ها وارد شده است.

 شورای عمومی پزشکان پس از بررسی‌ به این نتیجه رسید که اقدامات برامهال «ناشی از میزانی از غرور حرفه‌ای» بوده و باعث تضعیف اعتماد عمومی به حرفه پزشکی شده است.

پس از جلسه دادگاه، دستور تعلیق فوری برای یک دوره تجدیدنظر ۲۸ روزه صادر شد.

 

بیشتر از جهان