سربازان گمنام امام زمان «اهانت کننده» به مجسمه سلیمانی را دستگیر کردند

تندیس سلیمانی صبح نصب شد و شب به آتش کشیده شد

«برای ساخت تندیس حاج قاسم بالغ‌ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شد» -عصر ایران

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران در شهرکرد، فردی را دستگیر کردند که به گفته آنان، با آتش زدن مجسمه قاسم سلیمانی به او «اهانت» کرده است.

احمدرضا بهرامی، رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، مدعی شد که این فرد با «تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان» در سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شد. این مقام دادگستری، روز سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه، با اعلام خبر دستگیری فردی که به گفته او «عامل اهانت» به مجسمه قاسم سلیمانی بود، گفت: «اطلاعات بیشتر در خصوص این پرونده پس از تحقیقات و سپری شدن روند تکمیلی پرونده منتشر و در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.»

ماموران امنیتی و اطلاعات جمهوری اسلامی که اخیرا با عنوان سربازان گم‌نام امام‌ زمان توصیف می‌شوند، پیش‌تر در ربودن افرادی مانند روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمد‌نیوز و دیگر چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند.

بهرامی آتش زدن مجسمه قاسم سلیمانی را «جنایت» خواند و گفت که برای فرد دستگیرشده با «رعایت موازین شرعی و قانونی» و «برابر با ضوابط و مقررات» «حکم مقتضی» صادر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمهوری اسلامی ایران روزها قبل از دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، تبلیغات وسیعی را برای قهرمان‌سازی از او آغاز کرده بود. رونمایی از بیلبوردهای شهری با تصاویری از قاسم سلیمانی و نصب مجسمه‌های او در مکان‌های عمومی شهرها تنها بخشی از تبلیغات وسیع حکومت ایران برای سلیمانی بودند.

در راستای همین تبلیغات وسیع، صبح روز ۱۵ دی‌ماه برخی از مسئولان شهرکرد مجسمه قاسم سلیمانی را در یکی از میدان‌های اصلی این شهر نصب کردند اما این مجسمه همان شب به آتش کشیده شد.

خبر آتش زدن مجسمه قاسم سلیمانی که نشانه‌ اعتراض به سیاست‌های حکومت و عملکرد او تلقی شد، به‌سرعت در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد و عصبانیت مقام‌های حکومت ایران را به دنبال داشت تا آنجا که محمدعلی نکونام، امام‌جمعه شهرکرد و نماینده علی خامنه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری، این اقدام را «جنایت» خواند. جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، هم مدعی شد که مردم استان برخورد قضایی با «عامل یا عاملان هتک حرمت به تندیس حاج قاسم سلیمانی» را خواستارند. او این اقدام را «مذبوحانه» توصیف کرد و خبر داد که دستگاه‌های متولی «عاملان» آن را رصد و شناسایی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا محمدتقی جاپلقی، شهردار شهرکرد، در مراسم رونمایی و نصب مجسمه قاسم سلیمانی گفته بود: «برای ساخت تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی بالغ‌ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.»