اعتراض نتیجه‌بخش پاملا اندرسون به حذف جگرچرب

باشگاه پلی‌بوی لندن قول داد دیگر هرگز آن را ارائه ندهد

PASCAL GUYOT / AFP

«پاملا اندرسون» با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به مدیر تالار باشگاه پلی‌بوی لندن موفق شد جگر چرب را از صورت‌غذای آن حذف کند.

این کنش‌گر کنونی و هنرپیشه‌  سابق نامه‌  سرگشاده‌اش خطاب  به «استیو هایت» مدیر تالار باشگاه پلی‌بوی لندن را در اینترنت منتشر کرد.

این ستاره‌  سابق مجموعه‌  «نگهبان ساحلی» در نامه‌اش به گنجاندن جگر چرب در صورت غذای این باشگاه اعتراض کرد و گفت تهیه‌ی این غذا «بی‌رحمانه» است.

این فعال حقوق حیوانات در نامه‌اش نوشت «جگر چرب یا همان کبد چرب، تهوع‌آور به تمام معنی است و ربطی به امور جنسی ندارد».

« برای تهیه‌ی آن لوله‌های فلزی را درون گلوی غازها و اردک‌های بی‌نوا فرو می‌کنند و به زور به آن‌ها غذا می‌دهند تا کبدهای‌شان متورم شود. به قدری به شش‌های‌شان فشار می‌آید که به سختی می‌توانند نفس بکشند».

اندرسون افزود پذیرایی کردن با «چنین خوراک نفرت‌انگیزی مایه‌ی بدنامی پلی‌بوی» است و توصیه کرد که به جای آن با جگر گیاهی از مشتریان خود پذیرایی کنند.

جگر چرب در واقع کبد اردک‌ها یا غازهایی است که از طریق لوله به زور به آن‌ها ذرت می‌خورانند تا چربی کبدشان افزایش یابد.

باشگاه پلی‌بوی لندن در پی انتشار این نامه اعلام کرد جگر چرب را از صورت غذای خود حذف کرده است و «قول داد دیگر هرگز آن را ارائه ندهد».

اندرسون که گیاه‌خوار مطلق است در گذشته هم برای حذف جگر چرب اعتراض کرده بود.

«داون کار» مدیر بخش طرح‌های بنگاهی گیاه‌خواری در «سازمان حمایت از رفتار اخلاقی با حیوانات»(پتا) در اکتبر ۲۰۱۸ گفته بود:«اندرسون طی چند سال گذشته به فروشگاه "فورتنوم و میسون" لندن نامه نوشته بود و درخواست کرده بود این خوراک تهوع‌آور را کنار بگذارند و ازمجلس شورای ملی فرانسه نیز درخواست کرد به زور غذا خوراندن به اردک‌ها و غازها را ممنوع کند».

«مصرف‌کنندگان قدرت آن را دارند با نخریدن جگر چرب جلوی عرضه‌ی این "کنسرو شکنجه" را بگیرند و به جای این خوراک تهوع‌آور از انبوه غذاهای گیاهی  سالم و عاری از قساوت‌ورزی استفاده کنند».

در ماه فوریه نیز لایحه‌ای را برای منع فروش جگر چرب در رستوران‌های نیویورک به شورای این شهر برده بودند.

خانم «کارلینا ریورا» عضو شورای شهر نیویورک آن لایحه را پیشنهاد کرد و گفته بود وضع چنین قانونی مطابق «عقل سلیم» است.

خانم ریورا گفت: «جگر چرب غذای روزمره‌ی نیویورکی‌ها نیست و کم‌تر از یک درصد رستوران‌های نیویورک چنین غذایی را دارند. در واقع این غذا حالت تجملی دارد».

در سال ۲۰۱۲ نیز ایالت کالیفرنیا فروش و تولید جگر چرب را به طور رسمی در این ایالت ممنوع کرد و فروش آن در کالیفرنیا تا ۱۰۰۰ دلار(۷۹۹ پوند) جریمه دارد.

به گفته‌  انجمن سلطنتی حفاظت از جانوران در برابر بی‌رحمی(RSPCA) تولید جگر چرب در بریتانیا نیز طبق قوانین رفاه حیوانات ممنوع است.

این فراورده‌  غذایی را عمدتاً در فرانسه، مجارستان، بلغارستان، اسپانیا و بلژیک تولید می‌کنند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

 

© The Independent

بیشتر از زندگی