آتش‌سوزی در نیویورک جان دست‌کم ۱۹ تن را گرفت

منطقه‌ای که آتش‌سوزی در آن رخ داد، محله‌ای است که مهاجران مسلمان زیادی در آن زندگی می‌کنند

دست‌کم ۱۹ تن، از جمله ۹ کودک، در آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در نیویورک جان باختند. ۳۲ تن دیگر نیز در بیماستان بستری شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است. 

به گزارش بی‌بی‌سی، این آتش‌سوزی ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۹ ژانویه، در آپارتمانی در طبقه دوم و سوم مجتمع مسکونی آغاز شد. 

برای فرونشاندن این آتش‌سوزی گسترده ۲۰۰ تن مأمور آتش‌نشانی گسیل شدند. بر اساس برآوردهای اولیه، اشکالی در یک بخاری الکتریکی عامل ایجاد آتش‌سوزی بوده است. 

دانیل نیگرو، کمیسر اداره آتش‌نشانی نیویورک، می‌گوید ماموران آتش‌نشانی در تمام طبقه‌های آن مجتمع مسکونی ۱۹ طبقه با قربانیانی روبه‌رو شدند. به گفته او تنها دو طبقه گرفتار شعله‌های آتش شده بود، اما دود ناشی از آن تمام مجتمع را فراگرفت. 

کتی هوشول، فرماندار نیویورک، از این رویداد با عنوان «شب تراژدی» نام برد و خواستار ایجاد صندوقی شد که به بازماندگان آن حادثه کمک کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «برای یافتن خانه‌های تازه، هزینه‌های خاکسپاری، و هر چه که بدان نیاز باشد، پول خواهد بود، چرا که این رسم ما در نیویورک است.»

منطقه‌ای که آتش‌سوزی در آن رخ داد، محله‌ای است که مهاجران مسلمان زیادی در آن زندگی می‌کنند و گمان می‌رود بسیاری از کسانی که گرفتار آتش شدند، مهاجرانی از گامبیا بوده باشند.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، از تمام کسانی که از آن آتش‌‌سوزی آسیب دیده‌اند خواست تا بدون توجه به وضعیت اقامتی خود، از مقامات مسئول کمک بخواهند. 

بیشتر از جهان