جوکوویچ از بازداشتگاه خطاب به هواداران: متشکرم!

ستاره صرب این هفته برای بازی در مسابقات اوپن استرالیا با کسب معافیت ویژه و بحث‌انگیزی از مقررات واکسیناسیون استرالیا، وارد آن کشور شد

جوکوویچ از ماه‌ها قبل رسما اعلام کرده بود که در صورت اجباری شدن واکسن برای بازیکنان تنیس، در بیشتر مسابقات شرکت نخواهد کرد- William WEST / AFP

نوواک جوکوویچ، نفر شماره یک تنیس مردان جهان، از «مردم سراسر دنیا» بابت حمایتشان تشکر کرد. جوکوویچ منتظر است دولت استرالیا درباره اخراج او تصمیم بگیرد.

این ستاره صرب دنیای تنیس در این هفته با کسب معافیتی ویژه و بحث‌‌برانگیز از مقررات واکسیناسیون استرالیا، برای شرکت در مسابقات اوپن استرالیا به این کشور سفر کرد؛ ولی پس از فرود هواپیما، مسئولان استرالیایی اجازه ندادند به این کشور وارد شود.

جوکوویچ فعلا در بازداشتگاه مهاجرتی ملبورن است و قرار است حکم دادگاه درباره او روز دوشنبه صادر شود.

او در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، از مردم سراسر جهان بابت حمایت مستمرشان تشکر کرد. جوکوویچ در پیامی در اینستاگرام نوشت: «[حمایت شما] را حس می‌کنم و بسیار ممنونم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکو پیش از سفر به استرالیا در ماربیای اسپانیا حضور داشت و مراحل تمرین خود را در آنجا به‌خوبی پشت سر گذاشت تا اینکه دولت استرالیا و مسئولان برگزاری مسابقات با اعطای معافیت پزشکی به او موافقت کردند و او بلافاصله راهی ملبورن شد.

جوکوویچ از ماه‌ها قبل رسما اعلام کرده بود که در صورت اجباری شدن واکسن برای بازیکنان تنیس، در بیشتر مسابقات شرکت نخواهد کرد. نخست‌وزیر استرالیا نیز چندی پیش اعلام کرد که شرط حضور بازیکنان برای شرکت در اولین گرند اسلم تنیس در این کشور، واکسینه شدن کامل آن‌ها است و هیچ‌ استثنایی نیز وجود نخواهد داشت. پدر جوکوویچ چندی پیش مدعی شد که با این اوضاع، مطمئن است که جوکو زیر بار حرف زور نخواهد رفت و در رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد.

این موضوع در رسانه‌های اجتماعی بازتاب زیادی یافت و مخالفت و واکنش‌های منفی زیادی را برانگیخت؛ منتقدان این تصمیم را نقض قوانین کشور استرالیا می‌دانند و بر این عقیده‌اند که قانون برای همه افراد باید یکسان اجرا شود.

جوکوویچ که با ۹ قهرمانی رکورددار و اسطوره رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا است، برای به دست آوردن بیست و یکمین عنوان گرند اسلم خود، در رقابت‌های تنیس استرالیا حضور خواهد داشت تا از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. کنار گذاشتن او از این رقابت‌ها می‌توانست وجهه مسابقات را تحت‌تاثیر قرار دهد و حتی از نظر مالی به رقابت‌های تنیس استرالیا ضربه سنگینی وارد کند. بنابراین مسئولان برگزاری در نهایت تصمیم گرفتند تا با حضور او در این مسابقات موافقت کنند.

بیشتر از تنيس