ملانیا ترامپ با راه اندازی «ان‌اف‌تی»، از بیت‌کوین حمایت کرد

ملانیا ترامپ پلتفرم ان‌اف‌تی خود را در روز ۱۶ دسامبر راه اندازی کرد

ملانیا ترامپ خاطرنشان کرد ارزش بیت کوین در بازار بین‌المللی از مرز یک تریلیون دلار (۷۴۲.۳ میلیارد پوند) گذشته است - AFP

ملانیا ترامپ در سیزدهمین سالگرد ایجاد بیت‌کوین و تنها چند هفته پس از راه‌اندازی توکن رمزارز غیرقابل معاوضه (ان‌اف‌تی) خود، از آن حمایت کرد.

خانم ترامپ در توییتی خاطرنشان کرد که ارزش بیت کوین در بازار بین‌المللی از مرز یک تریلیون دلار (۷۴۲.۳ میلیارد پوند) گذشته است.

او در این توییت گفت: «گزارش‌های بسیاری حاکی از آن است که سقف بازار بیت‌کوین از یک تریلیون دلار گذشته است. امروز سیزدهمین سالگرد بلوک پیدایش بیت‌کوین است. سالگردت مبارک #SatoshiNakamoto #MelaniaNFT.»

خانم ترامپ این توییت را هنگامی به اشتراک گذاشت که نرخ «هَش» (hashrate) -معیار قدرت محاسبه روند استخراج رمزارز- در دو روز آخر هفته و پیش از سیزدهمین سالگرد بلوک پیدایش، در اوج خود بود.

گزارش‌های بسیاری حاکی از آن است که سقف بازار بیت‌کوین از یک تریلیون دلار گذشته است. امروز سیزدهمین سالگرد بلوک پیدایش بیت کوین است. سالروزت مبارک #SatoshiNakamoto #MelaniaNFT.

-ملانیا ترامپ  (@MELANIA TRUMP) 

شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را در سوم ژانویه سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی کرد.

تصور می‌شود نخستین بلاک از بلاک‌چین بیت‌کوین را که به «بلاک جِنِسیس» (genesis block) معروف است، بنیان‌گذار ناشناس آن که هویتش تا امروز یک راز باقی مانده و گمانه‌زنی‌های بی‌پایانی را سبب شده، استخراج کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ترامپ پلتفرم ان‌اف‌تی خود را به دنبال ارائه اولین پیشنهادش -تابلو آبرنگ دیجیتالی از چشمانش- در روز ۱۶ دسامبر راه اندازی کرد و بدین ترتیب به فهرست در حال افزایش شخصیت‌های مشهوری پیوست که هنر دیجیتال و یادگاری‌های خود را عرضه می‌کنند.

خانم ترامپ در یک بیانیه گفته است: «مفتخرم که تلاش ان‌اف‌تی جدیدم را اعلام کنم. [این پروژه] مظهر اشتیاق من به هنر است و از تعهد جاری من در پشتیبانی از کودکان از راه ابتکار «بهترین باش» (Be Best) حمایت می‌کند.» 

این نخستین پروژه عمومی او پس از حدود یک سال خروج شوهرش، دونالد ترامپ، از کاخ سفید است.

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، خانم ترامپ «در فواصل منظم» ان‌اف‌تی‌هایش را در وب‌سایت خود عرضه خواهد کرد و بخشی از عواید آن را به حمایت و نگهداری از کودکان اختصاص خواهد داد.

وب‌سایت او ادعا می‌کند که ان‌اف‌تی برای «مجموعه‌دار طلسمی برای الهام‌بخشی» فراهم می‌کند.

ان‌اف‌تی حدود یک سُل (SOL) (حدود ۱۵۰ دلار یا ۱۱۰ پوند) هزینه خواهد داشت و از بلاک‌چین سولانا (Solana) که با پلتفرم رسانه اجتماعی راست‌گرای پارلر (Parler) کار می‌کند، استفاده خواهد کرد.

در ژوئن سال گذشته، السالوادور نخستین کشوری بود که از بیت‌کوین به عنوان وجه رایج قانونی برای پرداخت بهای کالا و مالیات استفاده کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان