آتش‌بازی سال نو راس‌ الخیمه امارات رکورد گینس را شکست

این دو رکورد جهانی برای «استفاده از بیشترین تعداد پهپاد برای آغاز هم‌زمان آتش‌بازی» و «مرتفع‌ترین نمایش آتش‌بازی» است

مراسم آتش‌بازی شب سال نو در شیخ‌نشین راس‌الخیمه امارات متحده عربی دو رکورد جهانی گینس را شکست. این نمایش خیره‌کننده صدها هزار بیننده از سراسر جهان داشت.

این دو رکورد جهانی مربوط به «استفاده از بیشترین تعداد پهپاد برای آغاز هم‌زمان آتش‌بازی» و «مرتفع‌ترین نمایش آتش‌بازی» است.

در این نمایش که به‌مدت ۱۲ دقیقه در مساحتی ۴.۷ کیلومتری ادامه داشت از ۱۵ هزار فشفشه آتش‌بازی، بیش از ۱۳۰ پل شناور قایقی و صدها پهپاد استفاده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مراسم با کنسرت‌ زنده و فعالیت‌های متنوع پیش از آتش‌بازی، پذیرای تماشاگرانی از سراسر جهان بود.

آتش‌بازی راس‌الخیمه که شش نمایش داشت با شمارش معکوس پیش از نیمه‌شب آغاز شد و با برجی از نور به ارتفاع بیش از یک کیلومتر، بلندتر از بلندترین ساختمان جهان، به استقبال سال نو رفت. پس از آن ۴۵۲ پهپاد هم‌زمان آتش‌بازی را آغاز کردند و پیام «سال نو مبارک» را در آسمان نوشتند که محوطه را به چند رنگ در‌آورد. این دو مرحله آتش‌بازی راس‌الخیمه بود که رکورد گینس را شکست.

امارات متحده عربی که به‌تازگی پنجاهمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفته است با استفاده از صدها پهپاد پیشرفته، لوگوی «پنجاهمین سالگرد امارات متحده عربی» را نیز نمایش داد که نشان‌دهنده برنامه‌های بلندپروازانه این کشور برای ۵۰ سال آینده است.  

به گزارش العربیه، شیخ‌نشین راس‌الخیمه امارات متحده عربی برای تدارک و آماده‌سازی این مراسم آتش‌بازی ۱۲ دقیقه‌ای بیش از ۵ هزار ساعت وقت صرف کرده بود.

بیشتر از جهان