پاپ فرانسیس در موعظه سال نو خشونت علیه زنان را اهانت به خدا خواند

موعظه سال نو پاپ حول مضامین مادری و زنان بود

پاپ فرانسیس گفت زنان هستند که تاروپود زندگی را کنار هم نگه می‌دارند‌ـ REUTERS/Guglielmo Mangiapane

پاپ فرانسیس از فرصت پیام خود به مناسبت سال نو میلادی استفاده کرد تا خواهان پایان دادن به خشونت علیه زنان شود. او این عمل را اهانت به خدا خواند.

پاپ فرانسیس ۸۵ ساله در این روز مراسم عشای ربانی را در در کلیسای سنت پیتر مذهب کاتولیک روم برگزار کرد. برخلاف مراسم شب سال نو که او در مراسم نیایش شرکت کرد، اما برخلاف انتظار، اجرای مراسم را در آخرین لحظه به شخص دیگری واگذار کرد، به نظر می‌رسید که روز شنبه در وضعیت خوبی است.

موعظه سال نو فرانسیس حول مضامین مادری و زنان بود و گفت آنان هستند که تاروپود زندگی را کنار هم نگه می‌دارند، و از این فرصت بهره‌ گرفت تا با قاطعانه‌ترین لحن خواستار پایان خشونت علیه زنان شود.

فرانسیس گفت: «و از آن‌جا که مادران زندگی می‌بخشند، و زنان شیرازه جهان را حفظ می‌کنند، بیایید همه‌مان برای ارتقای مادران و محافظت از زنان بیشتر تلاش کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«چقدر خشونت علیه زنان صورت می‌گیرد! کافی است! آزار زن اهانت به خدایی است که از یک زن بشریت را خلق کرد.»

در ماه گذشته، در جریان برنامه‌ای در یک شبکه تلویزیونی ایتالیا‌، فرانسیس به زنی که شوهرش او را ضرب‌و‌شتم کرده بود، گفت مردانی که مرتکب خشونت علیه زنان می‌شوند، دست به کاری می‌زنند که «تقریبا شیطانی» است.

از زمان شروع همه‌گیری کرونا در تقریبا دو سال پیش، فرانسیس بارها علیه خشونت خانگی سخن گفته است. از زمان حبس اجباری زنان با آزاردهندگان‌شان در نتیجه قرنطینه‌های کرونا، خشونت علیه زنان در بسیاری از کشورها افزایش یافته است.

به‌دلیل محدودیت‌های کرونا، شرکت عمومی در مراسم عشای ربانی امسال کمتر از سال‌های اخیر بود. ایتالیا که شهر واتیکان را احاطه کرده است، روز جمعه رکورد ۱۴۴هزار و ۲۴۳ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرد و اخیرا اقدام‌های جدیدی، مانند الزام به ماسک زدن در فضای باز، اعمال کرده است.

© Reuters

بیشتر از جهان