نجات ۱۱ ببر و دو قلاده خرس از باغ‌وحشی در تایلند

حیوانات باغ‌وحش جزیره «فوکت» در شرایط بدی به سر می‌برند

ظاهرا باغ‌وحش جزیره «فوکت» تایلند به دلیل کاهش تعداد بازدیدکنندگان ناشی از قرنطینه‌های همه‌گیری کرونا، ناگزیر تعطیل شده است- Wildlife Friends Foundation Thailand / Facebook

امدادگران در حال تدارک نجات ۱۱ ببر و دو خرس از یک باغ‌وحش در تایلند هستند که تمام زندگی‌شان را در زنجیر گذرانده‌اند. این باغ‌وحش پس از سال‌ها گزارش در مورد شرایط بد زندگی حیوانات، تعطیل می‌شود.

سال گذشته یک کلیپ ویدیویی که نشان می‌داد یکی از ببرهای آن باغ‌وحش به علت زنجیر کوتاهی بر گردنش حتی قادر نبود سرش را کاملا بلند کند و در همان حال عقب و جلو می‌رفت، خشم جهانیان را برانگیخت.

در اوقاتی دیگر، کارکنان باغ‌وحش آن ببر را به یک سکوی کوچک می‌بستند تا گردشگران بتوانند در کنار آن عکس بگیرند.

ظاهرا باغ‌وحش جزیره «فوکت» تایلند به دلیل کاهش تعداد بازدیدکنندگان ناشی از قرنطینه‌های همه‌گیری کرونا، ناگزیر تعطیل شده است.

ماه آوریل گذشته، گردشگران غربی گفتند که از مشاهده حیواناتی که به گفته آن‌ها گرسنگی کشیده و در باغ‌وحش رها شده بوده‌اند، وحشت کرده بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلیپ‌هایی که آن‌ها از مشاهدات خود در یوتیوب به اشتراک گذاشتند، ببری را نشان می‌داد که چنان چمباتمه زده  بود و به گونه‌ای حرکت و ناله می‌کرد که کاملا مشهود بود در رنج است و درد می‌کشد.

بازدیدکنندگان همچنین از باغ‌وحش گفتند که برکه خزندگان چنان کثیف بوده است که تمساح‌های کوچک «به حال خود رها شده بودند تا بمیرند... آن‌ها در شرایطی بسیارناگوار قرار داشتند.»

اکنون نهاد امداد و پناه حیوانات موسوم به «بنیاد دوستان حیات وحش تایلند» (دبلیو اف اف تی) در صدد جمع آوری اعانه برای نجات ۱۱ ببر، از جمله ببر به‌زنجیرکشیده شده‌ای که ویدیوی او انعکاسی وسیع یافت، و نیز دو قلاده خرس است.

این گروه که دارای یک بیمارستان ویژه حیوانات و بیمارستان دیگری خاص فیل‌ها است، در اقدامی که بزرگترین طرح نجات ببرها در تاریخ تایلند محسوب می‌شود، درصدد یافتن خانه دیگری برای این حیوانات است.

در سال ۲۰۱۹، گروه عکاسان رسانه‌ای «حرکت حیوانات» (Moving Animals) یک بچه فیل بسیار لاغر را در باغ وحش فوکت یافت که مجبورش کرده بودند سر خود را با ریتم موزیک بکوبد، ساز «بنوازد»، و از ترس کتک خوردن با یک قلاب نوک تیز، حرکات نمایشی انجام دهد.

«دامبو» سرانجام با شکسته شدن پاهای ضعیف عقبش جان سپرد.

ادوین ویک، بنیان‌گذار و مدیر «دبلیو اف اف تی»، می‌گوید: «در طول همه‌گیری کووید-۱۹، مراکز سرگرمی بیش از گذشته در ارتباط با این که دیگر قادر به  سیر کردن شکم حیوانات خود نیستند، با ما تماس گرفته‌اند.»

او می‌افزاید: «ما تلاش می‌کنیم به هر تعداد بیشتری که می‌توانیم، کمک کنیم. واقعیت این است که بدون حمایت‌های مالی قادر به کمک بیشتری نیستیم. باید آماده تعطیلی، نجات، و تعهد به نگاه‌داری این حیوانات در تمام طول عمرشان باشیم.»

اگر مایلید در مورد مسائلی که برایتان مطرح است گزارش دهیم، اینجا را کلیک کنید. 

© The Independent

بیشتر از جهان