چرا نباید جواب منفی آزمایش کرونای خود را آنلاین منتشر کنید

کلاهبرداران از جزئیات آزمایش‌های ارسالی آنلاین برای ساختن جواب آزمایش منفی برای دیگران استفاده می‌کنند

کسانی که این تصاویر را منتشر می‌کنند، ممکن است ناخواسته برای اقدام‌های بهداشت عمومی خطر ایجاد کنند - REUTERS/Tatyana Makeyeva/File Photo

از مردم اکیدا خواسته می‌شود که تصویر جواب منفی آزمایش‌‌های جریان جانبی (لترال فلو) کووید را در رسانه‌های اجتماعی منتشر نکنند، زیرا مجرمان از آن‌ها برای تهیه کارت‌ واکسن جعلی استفاده می‌کنند.

در برخی مکان‌های بریتانیا مانند کاباره ها، از مشتریان‌ خواسته می‌شود که قبل از ورود، جواب منفی آزمایششان را ارائه یا وضعیت واکسیناسیون خود را ثابت کنند.

کارشناسان امنیتی اکنون هشدار می‌دهند که تجارتی غیرقانونی‌ در حال توسعه است که در آن، کلاهبرداران از جزئیات آزمایش‌های ارسالی آنلاین برای ساختن جواب آزمایش منفی برای دیگران استفاده می‌کنند.

آن‌ها هشدار می‌دهند کسانی که این تصاویر را منتشر می‌کنند، ممکن است ناخواسته برای اقدام‌های بهداشت عمومی خطر ایجاد کنند.

شهزاد علی، مدیرعامل گت لایسنس -شرکتی که به کسب‌وکارها در حوزه امنیت کمک می‌کند-، گفت به محض اینکه موسسات مختلف درخواست اثبات وضعیت کرونا را شروع کنند، ظاهر شدن گواهی‌های جعلی کووید هم «اجتناب‌ناپذیر» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به ولزآنلاین گفت: «ما سال‌ها است که اسناد جعلی را می‌بینیم؛ برای مثال، چندین سال است که ارائه شناسنامه‌های جعلی یکی از اتفاق‌های معمولی در کار است. این فقط یک مشکل جدید است که دربان‌ها به‌زودی با آن مواجه خواهند شد.»

او افزود: «بدیهی است که بازاری برای گواهی‌های [جعلی] کووید وجود خواهد داشت، زیرا افرادی هستند که می‌خواهند زندگی خود را به طور عادی پیش ببرند و مجبور نباشند بابت چیزهایی که قبلا مجبور نبودند برایش آزمایش کرونا بدهند، آزمایش کووید انجام دهند. بسیار مهم است که مراقب کارت واکسن خود باشید.»

«توصیه ما این است که از ارسال آن به رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید و کدی را که از آزمایش جریان جانبی گرفته‌اید، به اشتراک نگذارید؛ زیرا دیگران می‌توانند آن را به جای آزمایش خود ثبت کنند.»

آقای علی همچنین گفت که [جعل] کارت واکسن نه تنها «به‌شدت غیراخلاقی و بسیار خطرناک» است، بلکه می‌تواند «در صورت گرفتار شدن‌ شما، جریمه ۱۰ هزار پوندی» داشته باشد.

گذرنامه‌های جعلی واکسن هم‌اینک در فرانسه در گردش‌اند. مقام‌های فرانسوی از اوایل دسامبر، بررسی شبکه‌های آنلاینی که این کارت‌ها را می‌فروشند، شروع کرده‌اند.

ژرالد دارمانان، وزیر کشور [فرانسه]، گفت که مقام‌ها چندین هزارگذرنامه سلامت جعلی کووید را که در سراسر این کشور استفاده می‌شد، شناسایی کرده‌اند.

پرونده زنی مبتلا به کرونا که پس از نشان دادن گواهی جعلی واکسن در بیمارستان منطقه‌ای پاریس، جان باخت، توجه رسانه‌های فرانسوی را به خود جلب کرد.

دارمانان گفت که درباره فروش غیرقانونی گذرنامه‌های جعلی برخی [افراد] «مرتبط با شاغلان حوزه بهداشت»، حدود ۴۰۰ پرونده تحقیق گشوده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان