میدان تایمز نیویورک برای جشن گرفتن سال نو مسیحی آماده می‌شود

همه‌گیری کرونا در سال گذشته باعث شد جشن سال نو در میدان تایمز برگزار نشود و جشنی مجازی جایگزین آن شد

شهر نیویورک در روز سه‌شنبه از ثبت رکورد ۳۹ هزار و ۵۹۰ مبتلای تازه خبر داد-REUTERS/Andrew Kelly

شهرداری نیویورک جشن آغاز سال نو را طبق برنامه‌، در میدان تایمز، برگزار می‌کند.

بیل د بلازیو، شهردار نیویورک، ضمن اعلام این خبر تاکید کرد این برنامه به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در نیویورک و سراسر آمریکا به هم نمی‌خورد.

د بلازیو که جمعه، ۳۱ دسامبر، آخرین روز کاری او به‌ عنوان شهردار نیویورک خواهد بود، در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی تاکید کرد: «ما می‌خواهیم نشان ‌دهیم که نگاهمان به آینده است و به جهان نشان دهیم که نیویورک از دل این دشواری هم بیرون خواهد آمد.»

همه‌گیری کرونا در سال گذشته باعث شد جشن سال نو در میدان تایمز برگزار نشود و جشنی مجازی جایگزین آن شد. مقام‌های نیویورک پیش‌تر از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن سال نو در میدان تایمز خبر داده بودند زیرا پذیرای جمعیت کمتری است و تنها کسانی می‌توانند در آن شرکت کنند که واکسینه‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که شهرهایی مانند آتلانتا به دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا جشن‌های سال نو را لغو کرده‌اند، شهردار نیویورک با اشاره به نرخ بالای افراد واکسینه‌ در نیویورک، از امکان گردهم آمدن مردمی که ماسک‌ می‌زنند و هنگام برگزاری جشن سال نو، رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نمی‌کنند، دفاع کرد.

به گفته د بلازیو، نیویورک می‌خواهد با برگزاری این جشن به جهان پیام بفرستد که «شهر نیویورک باز است».

با شیوع سویه اومیکرون که به شدت مسری است، رکورد مبتلایان جدید کووید-۱۹ در ایالات متحده شکسته شد و به بالاتر از ۲۶۵ هزار نفر در روز رسید. شهر نیویورک در روز سه‌شنبه از ثبت رکورد ۳۹ هزار و ۵۹۰ مبتلای تازه خبر داد.

بیشتر از جهان