ایالت نیویورک از تعداد بی‌سابقه موارد ابتلا به اومیکرون خبر داد

روز ۲۹ دسامبر تعداد ۱۳ مرکز آزمایش کووید در این ایالت برپا خواهد شد

در مقایسه با اوج همه‌گیری در سال گذشته، موارد ارجاع به بیمارستان و مرگ و میر به‌مراتب کمتر بوده است - SPENCER PLATT / AFP

ایالت نیویورک در شب عید کریسمس اعلام کرد که در نتیجه گسترش سویه بسیار مسری ویروس اومیکرون در سراسر آمریکا، با جهش بی‌سابقه موارد ابتلا به کووید ۱۹ روبه‌رو بوده است. 

ایالت نیویورک در روز جمعه از تعداد ۴۴ هزار و‌۴۳۱ مورد جدید کووید خبر داد که از رکورد ۳۸ هزار و ۸۳۵ مورد آلودگی در روز پنجشبنه گذشته است. روز چهارشنبه ۲۸ هزار و ۹۴۲ نفر در این ایالت به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

اما در مقایسه با اوج همه‌گیری در سال گذشته، موارد ارجاع به بیمارستان و مرگ و میر به‌مراتب کمتر بوده است.

در مقایسه با سال گذشته که ۷ هزار نفر با ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری بودند، امسال از روز پنجشنبه ۴ هزار و ۷۴۴ نفر‌[با ابتلا به کووید] نیاز به بستری شدن داشته‌اند.

اطلاعات به روز شده کووید:

۳۵۹ هزار و ۱۹۱ آزمایش کووید گزارش شده است

۴۴ هزار و ۴۳۱ هزار آزمایش مثبت بوده است

۱۲، ۳۷ درصد مثبت بوده است

۴ هزار و‌ ۷۴۴ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند (۲۱۰‌+)

۶۹ مورد جدید مرگ و میر که تسهیلات بهداشتی از طریق «هردز» گزارش کرده است

pic.twitter.com/ca0jaornPw

کتی هوکول (@ GovKathyHochul) ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱

در هفته گذشته، مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا (سی‌دی‌سی) اعلام کرد که در حال حاضر، سویه اومیکرون عامل ۷۳ درصد موارد ابتلا به کووید در این کشور است.

افزایش ناگهانی [موارد ابتلا] در فصل تعطیلات موجب نگرانی مسئولان بهداشت عمومی پیرامون احتمال «انفجار» بیماری در روزهای پس از عید کریسمس و جشن‌های سال نو شده است.

کتی هوکول در بیانیه‌ای گفت: «به لطف واکسن و واکسن یادآوری، مبارزه ما علیه همه‌گیری بهتر از کریسمس گذشته پیش می‌رود، اما باید همچنان مطمئن شویم که ملاحظات درست را به‌کار می‌بریم و در این فصل تعطیلات از یکدیگر محافظت می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار نیویورک اعلام کرده است که به‌منظور برآوردن میزان تقاضا برای تست کووید، روز ۲۹ دسامبر تعداد ۱۳ مرکز آزمایش کووید در این ایالت برپا خواهد شد.

خانم هوکول گفت که در دو روز گذشته، ایالت نیویورک بیش از ۶۰۰ هزار تست کرونا به شهر نیویورک ارسال کرده است و نیز دست‌کم دو میلیون آزمایش خانگی کرونا در اختیار آموزشگاه‌ها خواهد گذاشت تا در بازگشت دانش آموزان به مدرسه پس از تعطیلات به آن‌ها داده شود.

خانم هوکول در اظهاراتی در شب کریسمس گفت بیشتر کارمندان مشاغل ضروری در ایالت نیویورک درصورتی‌که دو دوز واکسن تزریق کرده باشند، می‌توانند پنج روز پس از تست مثبت کووید بر سر کارهایشان بازگردند.

فرماندار نیویورک افزود که این افراد نباید در ۷۲ ساعت پیش از بازگشت به کار تب داشته باشند، نباید دارو مصرف کنند و باید در محل کار ماسک بپوشند.

پیش‌تر از کارکنانی [که نتیجه آزمایششان مثبت بود] خواسته می‌شد تا دست‌کم ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند.

او گفت تغییر در قوانین حفظ جریان «خدمات مهم موردنیاز شهروندان نیویورک» را آسان‌تر می‌کند و «آن عبارت است از: بهداشت، ترابری و فروشگاه‌های مواد غذایی.»

موارد تجدیدنظر در مقررات با راهنمای «سی دی سی» مطابقت دارد که روز پنجشنبه اعلام کرد کارکنان بخش درمان می‌توانند هفت روز پس‌ازآن که آزمایش [کووید آن‌ها] منفی بوده است و عارضه‌ای ندارند، بر سر کارهایشان بازگردند. 

سی دی سی اعلام کرد که اگر [بخش درمان] با کمبود شدید کارکنان روبه‌رو شود، کارکنان آن می‌توانند پس از پنج روز یا کمتر بر سرکار حاضر شوند.

اما انجمن پرستاران ایالت نیویورک هشدار داده است دستورالعمل جدید مسئله کمبود کارکنان بخش درمانی را تشدید می‌کند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: «این راهنما با داده‌های علمی ثابت‌شده مغایرت دارد، مبهم بوده، [نکات مطرح] را تعریف نکرده است و جایی که تصمیم‌گیری برای نظام‌ها درمانی بسیار مهم است، در مورد استانداردها توضیح نداده است.» 

در این میان، بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک تصمیم گرفته است جشن‌های شب سال نو در میدان تایمز (Times Square) این شهر را محدود کرده و پوشیدن ماسک را برای همگان الزامی کند.

میدان تایمز معمولا در حدود ۵۸ هزار نفر را در خود جای می‌دهد، اما دفتر شهرداری نیویورک اعلام کرده است که امسال حضور مردم در این میدان به ۱۵ هزار نفر محدود و تا ساعت ۳ بعدازظهر ممنوع خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان