کشف هرویین قاچاق در یک کشتی ماهیگیری با مبدا احتمالی ایران

تمام ۹ خدمه کشتی خود را شهروندان ایران معرفی کرده‌اند

این محموله هرویین به وزن ۳۸۵ کیلوگرم و ارزش حدود چهار میلیون دلار است- U.S. NAVY/Facebook

نیروی دریایی آمریکا در دریای عرب از یک کشتی ماهیگیری که احتمالا مبدا آن ایران بوده، یک محموله هرویین به وزن ۳۸۵ کیلوگرم و ارزش حدود چهار میلیون دلار کشف و ضبط کرده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس در روز پنجشنبه، از قول مقام‌های آمریکایی، گزارش داد که ناوهای یواس‌اس تمپست و تایفون این محموله را در یک کشتی که مشخص نیست متعلق به کدام کشور است، کشف کرده‌اند.

بنا بر اعلام نیروی ضربت بین‌المللی، این عملیات روز دوشنبه این هفته، ششم دی‌ماه، انجام شده است. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که این کشتی ماهیگیری احتمالا از ایران به حرکت در آمده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که مقر آن در بحرین است، تمام ۹ خدمه کشتی مذکور خود را شهروندان ایران معرفی کرده‌اند. او به جزئیات بیشتر در مورد اینکه مواد مخدر کشف شده ساخت کجا بودند یا قرار بود به کجا ارسال شوند، اشاره‌ای نکرد.

نیروی ضربت بین‌المللی در عملیات مختلفی که در سال جاری میلادی در دریا داشته، توانسته است در مجموع مواد مخدر قاچاق به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیون دلار کشف و ضبط کند. این میزان بیش از مجموع مواد مخدری است که این نیرو در چهار سال گذشته کشف کرده است.

بر اساس ارزیابی سازمان ملل متحد، هروئین از افغانستان و ایران و از طریق مسیرهای قدیمی در حوزه بالکان، کوه‌های جنوب قفقاز یا عربستان سعودی به اروپا و سایر کشورهای خاورمیانه قاچاق می‌شود.

بیشتر از جهان