توقیف قایق ایرانی حامل هروئین در نزدیکی گجرات هند

هفت خدمه قایق ماهی‌گیری که همه ایرانی بودند، بازداشت شده‌اند

این محموله هروئین در عملیات مشترک گارد ساحلی و نیروهای ضدتروریسم هند در سواحل گجرات توقیف شد (تصویر آرشیوی)- SAM PANTHAKY / AFP

گارد ساحلی و نیروهای ضدتروریسم هند در عملیاتی مشترک، یک قایق ماهی‌گیری ایرانی حامل حدود ۵۰ کیلوگرم هروئین را در نزدیکی سواحل ایالت گجرات در غرب آن کشور توقیف کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش «تایمز هند»، شنبه‌شب، ۲۷ شهریورماه، در عملیات توقیف این قایق، هفت خدمه آن که همگی ایرانی بودند بازداشت و برای بازجویی به مقام‌های پلیس در گجرات تحویل داده شدند. قایق نیز برای تحقیقات بیشتر به نزدیک‌ترین بندر در ساحل گجرات منتقل شده است. 

بنابر این گزارش، ارزش محموله مواد مخدر توقیف‌شده از این قایق درحدود ۱۵۰ کرور روپیه (۱.۵ میلیارد روپیه معادل بیش از ۲۰میلیون دلار)  برآورد شده است.   

این روزنامه به نقل از منابعی در پلیس ضدتروریسم هند، نوشته است که آن‌ها براساس اطلاعاتی که درمورد حرکت این قایق از بندری در ایران به‌سمت سری‌لانکا دریافت کرده بودند، آن را زیر نظر گرفته و بعد توقیف کرده‌اند.  

به نوشته «تایمز هند» هفته گذشته نیز مقام‌های گمرکی هند از توقیف دو کانتینر حامل مواد مخدر در بندر موندرا در گجرات خبر دادند که یکی از افغانستان و دیگری از بندرعباس به آنجا فرستاده شده بودند و مجموع ارزش محموله‌های هروئین کشف‌شده از آن‌ها چیزی درحدود ۲۰میلیارد روپیه بود.