وزیر دفاع اسرائیل: نمی‌گذاریم ایران به شبه‌نظامیانش سلاح برساند

هاآرتص هدف حمله‌ هوایی بامداد سه‌شنبه در لاذقیه را کانتینرهای سلاح ایرانی اعلام کرد

بنی‌ گانتز می‌گوید جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دشمن اسرائیل و شهروندان به‌شمار می‌رود-Samuel Corum / AFP

بنی‌ گانتز، وزیر دفاع اسرائیل ساعتی پس از حمله هوایی به بندر لاذقیه در سوریه هشدار داد که کشورش به ایران اجازه نمی‌دهد سلاح‌هایی که «بازی را عوض می‌کنند» را به دست نیروهای نیابتی‌اش در منطقه برساند.

به گزارش تایمز اسرائیل، بنی گانتز گفت: «از همه کشورهای منطقه می‌خواهم که آسیب‌های ایران به حق حاکمیت و شهروندان خود را متوقف کنند. اسرائیل به اجازه نمی‌دهد ایران سلاح‌های خطرناک را به دست شبه‌نظامیانش برساند و شهروندان ما را تهدید کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسرائیل به طور رسمی حمله هوایی بامداد سه‌شنبه به بندر لاذقیه را تایید نکرده است. اما حمله‌هایی از این دست همواره به اسرائیل نسبت داده می‌شود و مقامات اسرائیل هم این گزارش‌ها را تایید یا تکذیب نمی‌کنند.

گزارش‌ هاآرتص حاکی از آن است که در حمله هوایی بامداد سه‌شنبه کانتینرهای سلاح ایرانی در بندر لاذقیه هدف گرفته شده است. این حمله هوایی خسارت‌های سنگینی بر جا گذاشت.

گانتز تاکید کرد که در سال جاری میلادی اسرائیل علیه تهدید‌هایی در جنبه‌های مختلف که ایران پشت آنها بود اقدام کرده است. به گفته او، «جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دشمن اسراییل و شهروندان خاورمیانه است.»

وزیر دفاع اسرائیل از سوریه خواست عملیات ایران درون مرزهایش را متوقف کند. او هشدار داد که ارتش اسرائیل به اقدام علیه فعالیت‌های ایران ادامه خواهد داد.

گفته می‌شود که سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی‌اش در بندر لاذقیه حضور فعالی دارند. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از انتقال سلاح از طریق این بندر برای شبه‌نظامیان وابسته به نیروی قدس است. مقامات تهران به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده‌اند اما همواره ادعا می‌کنند که حضور نیروهای سپاه در سوریه جنبه مستشاری دارد.

بیشتر از جهان