هاآرتص: کانتینرهای سلاح ایرانی هدف حمله هوایی به بندر لاذقیه بود

«غرش‌های مهیب و آتش‌سوزی‌های گسترده ناشی از انفجار مهماتی بود که در انباری در نزدیکی محموله‌های بازرگانی نگهداری می‌شد»

«تهران در ماه‌های اخیر سلاح‌ها را از طریق دریا منتقل می‌کند»-SANA / AFP

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع خود در سوریه هدف حملات هوایی روز سه شنبه به بندر لاذقیه در سوریه را کانتینرهای حاوی سلاح و مهمات ایرانی اعلام کرد. دولت سوریه اسرائیل را به انجام این حمله متهم کرد.
حمله روز سه شنبه دومین حمله‌‌ به بندر لاذقیه است که در این ماه به اسراییل نسبت داده می‌شود. مقامات می‌گویند نسبت به حمله پیشین در هفتم دسامبر، که در آن نیز گفته می‌شود سلاح‌های ایرانی هدف گرفته شدند، خسارت‌های بیشتری به بار آورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


یک منبع به هاآرتص گفت: «غرش‌های مهیب و آتش‌سوزی‌های گسترده ناشی از انفجار مهماتی بود که در انباری در نزدیکی محموله‌های بازرگانی نگهداری می‌شد.»
یک منبع سوری دیگر که آشنا با تحرک‌های نظامی ایران در سوریه توصیف شده است، به این رسانه گفت، «تهران در ماه‌های اخیر سلاح‌ها را از طریق دریا منتقل می‌کند، چرا که می‌کوشد راه جایگزینی برای مسیر زمینی شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق بیابد که پیاپی مورد حمله اسرائیل قرار دارد.»
رسانه‌های روسی نیز به نقل از یک مقام نظامی روسیه می‌گویند دو فروند هواپیمای اف-۱۶ اسرائیل بدون عبور از مرز سوریه چهار موشک به تاسیساتی در بند لاذقیه شلیک کردند.
بر اساس گزارش «دیده‌بان جنگ» حمله هوایی اخیر بیست‌و‌نهمین حمله هوایی اسرائیل در سال جاری به اهدافی در سوریه بود.
به گزارش این سازمان در این حملات ۱۳۰ تن کشته شدند که پنج تن از آنها غیرنظامی بودند. تقریبا نیمی از کشته شدگان شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران بودند.
سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، به نقل از رئیس آتش‌نشانی بندر لاذقیه ادعا کرد کانتینرهای هدف گرفته شده حاوی سوخت و قطعات یدکی ماشین‌آلات و خودرو بودند. مقامات تهران هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

بیشتر از جهان