مدت قرنطینه کرونا در آمریکا کاهش یافت

سرعت انتشار اومیکرون و خطر کمتر این سویه باعث شده است قرنطینه در آمریکا از ۱۰ به پنج روز کاهش یابد

قرنطینه طولانی‌، تعداد زیادی از افراد، فعالیت بیمارستان‌ها، خطوط هوایی و سایر مشاغل را تهدید می‌کند - ALEX WONG /AFP

مقام‌های بهداشتی ایالات متحده روز دوشنبه، ۲۷ دسامبر (۶ دی)، با تغییر در محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا، مدت زمان قرنطینه کووید-۱۹ را کاهش دادند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس این تصمیم، مدت زمان قرنطینه افرادی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها مثبت است اما علامتی ندارند، از ۱۰ به پنج روز کاهش یافته است.

مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا می‌گویند این دستورالعمل بر این اساس در نظر گرفته شده است که شواهد نشان می‌دهد بیشترین میزان احتمال سرایت بیماری از افراد مبتلا به ویروس کرونا، دو روز قبل تا سه روز پس از بروز علائم، است. این تصمیم همچنین با توجه به کاهش خطر اومیکرون و سرعت سرایت بالای آن اتخاذ شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس پژوهش‌های جدید، بیشتر مسری بودن سویه اومیکرون به افزایش موارد ابتلا منجر می‌شود؛ بنابراین قرنطینه طولانی‌مدت تعداد زیادی از افراد، فعالیت بیمارستان‌ها، خطوط هوایی و سایر مشاغل را تهدید می‌کند.

قوانین جدید برای افراد واکسینه نشده، تا حدی واکسینه شده، کامل واکسینه شده یا آن‌هایی که واکسن تقویتی هم زده‌اند، یکسان است و هر فردی که جواب آزمایش او مثبت باشد، از همان روز باید به مدت پنج روز-به‌ جای ۱۰ روز توصیه شده قبلی- قرنطینه شود. در پایان پنج روز، اگر علائمی وجود نداشت، فرد می‌تواند به فعالیت‌های عادی بازگردد، اما باید حداقل پنج روز دیگر در همه‌جا، حتی کنار افراد خانواده خود ماسک بزند. اگر بعد از پنج روز قرنطینه، علائم بیماری همچنان وجود داشت، تا زمانی که فرد احساس کند بهبود یافته، لازم است در خانه بماند و سپس استفاده پنج روزه از ماسک را شروع کند.

پیش از این، گفته می‌شد افرادی که کامل واکسینه نشده‌ و با فردی آلوده‌ در تماس نزدیک بوده‌اند، باید حداقل ۱۰ روز در خانه بمانند. اکنون توصیه شده است تنها افرادی که واکسن تقویتی زده‌اند، در صورتی که حداقل ۱۰ روز در همه شرایط از ماسک استفاده کنند، قرنطینه نمی‌شوند.

اومیکرون در آمریکا با سرعت زیادی در حال انتشار است. این سویه جدید نوع دلتا را پشت سر گذاشته و به سویه غالب تبدیل شده است.

بیشتر از جهان