لغو صدها پرواز در آمریکا، آوارگی مسافران تعطیلات سال نو

شب کریسمس، حدود ۷۰ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ بستری شدند

روز یکشنبه، ۲۶ دسامبر، در سراسر دنیا بیش از ۲۰۰۰ پرواز لغو شد- DAVID MCNEW / AFP

یک روز پس از کریسمس، شرکت‌های هواپیمایی در ایالات متحده بیش از ۷۰۰ پرواز را لغو کردند، زیرا سویه اومیکرون کووید-۱۹ همچنان برای صدها هزار مسافر آشفتگی ایجاد کرده است.

شرکت‌های هواپیمایی برای روز سوم متوالی در این فصل از تعطیلات، پروازها را لغو  کردند و باعث شدند مسافران سرگردان و دور از خانواده‌هاشان بمانند.

بر اساس اطلاعات فلایت اویر (FlightAware) پلتفرم اطلاعات و ردیابی پرواز، بیش از ۱۲۰۰ پرواز لغو شدند و بیش از ۵۰۰۰ پرواز به روز یکشنبه ۲۶ دسامبر، یک روز پس از کریسمس، به تعویق افتادند. شرکت‌های دلتا و جت بلو هر یک بیش از ۱۰۰ پرواز لغو شده داشتند.

روز یکشنبه، ۲۶ دسامبر، در سراسر دنیا بیش از ۲۰۰۰ پرواز لغو شد.

بر اساس آمار فلایت‌اویر، شرکت‌های هواپیمایی در سراسر دنیا بیش از ۶۰۰۰ پرواز را طی سه روز اخیر در این فصل از تعطیلات لغو کردند. این تعداد شامل ۱۷۰۰ پرواز داخلی، ورودی یا خروجی ایالات متحده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یونایتد ایرلاینز در بیانیه‌ای گفت: «افزایش سراسری مبتلایان به اومیکرون در این هفته تاثیر مستقیمی بر خدمه پرواز و بر افرادی گذاشته است که عملیات ما را انجام می‌دهند. در نتیجه متاسفانه مجبور شدیم بعضی از پروازها را لغو کنیم و به مشتریانی که پروازشان لغو شده باشد، قبل از آمدن‌شان به فرودگاه اطلاع ‌رسانی می‌کنیم.»

طبق اعلام وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، حدود ۷۰ هزار آمریکایی در شب کریسمس به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ بستری شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این رقم ۲ درصد بیشتر از هفته گذشته، و ۵۰ درصد نسبت به اوایل نوامبر افزایش داشته است.

طبق گزارش ردیاب ویروس کرونای نیویورک تایمز، در ایام کریسمس روزانه حدود ۲۰۱ هزار مورد ابتلا در ایالات متحده گزارش شده است.

سی‌ان‌ان از قول ویلیام شافنر، پروفسور مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، گزارش داد: «در حال حاضر در بسیاری از مناطق کشور تعداد بستری‌شدگان در حال افزایش است.»

متخصصان می‌گویند که شمار کثیر افرادی که هنوز علیه ویروس کرونا واکسن نزده‌اند، نیز مایه نگرانی است.

درک دامبراوسکی، سخنگوی شرکت هوایی جت‌بلو، گفت: «تطبیق‌دهی وسیع و ایمن مرکز پیشگیری و کنترل بیماری، دست‌کم بعضی از فشارهای وارده بر کارکنان را کاهش می‌دهد و خطوط هوایی را راه‌اندازی می‌کند تا به میلیون‌ها مسافر در حال بازگشت از تعطیلات کمک کنند.»

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان