درگیری سنگین میان دو جناح طالبان در مرکز بدخشان

«دو طرف، نیروهای کمکی خود را نیز از بقیه محلات شهر، برای نبرد در برابر هم فراخوانده‌اند»

عصر دوشنبه ششم دی‌ماه، ساکنان شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان در شمال افغانستان، از وقوع درگیری سنگین نظامی میان دو جناح داخلی گروه طالبان خبر دادند. یک منبع خبری در شهر فیض‌آباد به ایندیپندنت فارسی گفت، درگیری در حوزه اول شهر فیض‌آباد، در یک قرارگاه نظامیان طالبان، میان افراد تحت امر قاری عبدالرحمان یفتلی و افراد تحت امر مولوی امان‌الدین منصور رخ داده است. به گفته این منبع، درگیری  در یک ایست بازرسی آغاز شد و در ادامه، گروهی از افراد مولوی امان‌الدین، به قرارگاه افراد مولوی عبدالرحمان یفتلی حمله کردند.

در یک کلیپ ویدیویی که از جریان آن درگیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، صدای شلیک سلاح‌های سنگین به‌گوش می‌رسد. منبع خبری در محل نیز تایید می‌کند که دو طرف درگیری، از سلاح‎‌های سبک و سنگین در برابر هم استفاده می‌کنند و ساکنان شهر فیض‌آباد در وحشت عمیقی فرو رفته‌اند.

او می‌افزاید که درگیری از ساعت پنج عصر به وقت محلی آغاز شد و تا زمان تهیه این گزارش، ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی، هنوز ادامه داشته است. به گفته او، دو طرف، نیروهای کمکی خود را نیز از بقیه محلات شهر، برای نبرد در برابر هم فراخوانده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال یک منبع خبری دیگر در بدخشان، می‌گوید که در جریان درگیری، مولوی عبدالرحمان یفتلی مجروح شده است.

مولوی امان‌الدین منصور که افرادش یکی از طرف‌های این درگیری هستند، از یک ماه پیش بدین‌سو، به عنوان رئیس نیروی هوایی طالبان منصوب شده است و پیش از آن، به عنوان والی طالبان در بدخشان فعالیت می‌کرد. مولوی امان‌الدین فعلاً در کابل است، اما فرماندهان تحت امرش که بخشی از نهادهای نظامی بدخشان را در اختیار دارند، یکی از طرف‌های درگیری نظامی در مرکز بدخشان هستند.

هنوز از شمار دقیق تلفات آن درگیری نظامی جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز در آن مورد اظهار نظر نکرده‌اند.