ابتلا به کرونا در چین به سطحی بی‌سابقه طی ۲۱ ماه گذشته رسید

روز ۲۴ دسامبر، تعداد ۲۰۶ مورد ابتلای جدید در سرزمین اصلی چین گزارش داده شد

تعداد موارد ابتلا در سرزمین اصلی چین تا ۲۵ دسامبر ۱۰۱ هزار و ۷۷ مورد بوده است - STR / AFP

همزمان با افزایش بیش از دوبرابری ابتلا به کرونا در شهر شی‌آن واقع در شمال غربی چین که تازه‌ترین کانون شیوع کرونا در آن کشور است، چین شمار ابتلای روزانه به کرونا را در ۲۱ ماه گذشته بی‌سابقه اعلام کرد. آمار رسمی در آن زمینه روز یکشنبه ۲۶ دسامبر (۵ دی) انتشار یافت. 

بر مبنای آمار منتشره، در آن شهر که ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد و وارد چهارمین روز قرنطینه سراسری شده است، روز شنبه ۲۵ دسامبر، ۱۵۵ مورد ابتلا با علایم محرز شناسایی شده است که ۷۵ مورد بیش‌تر از روز پیش از آن بوده است.

این تعداد، شمار روزانه ابتلا در مجموع کشور را به ۱۵۸ مورد رساند که بالاترین میزان از زمان مهار شیوع سراسری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ در آن کشور است.

شهر شی‌آن با شناسایی ۴۵۸ مورد ابتلا با نشانه‌های محرز در بازه ۹ تا ۲۵ دسامبر، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را در راستای خط‌مشی پکن برای مهار هر چه سریع‌تر هر گونه اوج‌گیری شیوع کرونا، به اجرا گذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هی ونکوان، از مقامات رسمی شی‌آن، در نشستی مطبوعاتی در روز یکشنبه گفت که مسئولان امور با انجام سه دور آزمایش انبوه، توانسته‌اند مبتلایان را به سرعت شناسایی کنند، و افزود که آمار بالای ابتلا ممکن است در دو روز آینده نیز ادامه یابد.

او گفت: «برای آن که مبتلایان را سریع غربال کنیم، پس ازتحلیل‌های لازم کارشناسان، اقدامات نظارتی را در مناطق اصلی و به‌خصوص مناطق پرمخاطره‌تر افزایش دادیم.»

دولت محلی همچنین اعلام کرد که از ساعت ۱۸ به وقت محلی عملیات ضدعفونی در سراسر شهر اجرا خواهد شد و به اهالی اعلام کرد که پنجره‌های منازل را ببندند و لباس‌ها و سایر لوازم را از بالکن‌ خانه‌ها به داخل ببرند.

اهالی شی‌آن فعلا نمی‌توانند بدون تاییدیه از کارفرما یا مقامات محلی از شهر خارج شوند و چند دور آزمایش انبوه برای شناسایی مبتلایان انجام گرفته است.

اگرچه طبق گزارش مقامات چینی ابتلا به اومیکرون به تعداد انگشت‌شمار در مسافران خارجی و در جنوب چین شناسایی شده است، بنا به اظهارات مقامات شی‌آن، سویه اومیکرون عامل هیچ یک از موارد ابتلا در آن شهر نبوده است.

روز ۲۴ دسامبر، تعداد ۲۰۶ مورد ابتلای جدید در سرزمین اصلی چین گزارش داده شد که شامل مسافران خارجی نیز بود، در حالی که این رقم در روز قبل از آن ۱۴۰ مورد بوده است.

با توجه به آن که هنوز تلفات جدیدی گزارش داده نشده است، مجموع تلفات همچنان۴ هزار و ۶۳۶ نفر است. به گفته مقامات، تعداد موارد ابتلا در سرزمین اصلی چین تا ۲۵ دسامبر ۱۰۱ هزار و ۷۷ مورد بوده است.

رویترز

© Reuters

بیشتر از جهان