یک مقام سعودی خبر صدور روادید برای سه دیپلمات ایرانی را تایید کرد

«این تصمیم به عنوان بخشی از «روند معمول» برای نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی انجام می‌شود»

تصاویر پرچم دو کشور عربستان سعودی و ایران از ویکیپدیا

عربستان سعودی خبر صدور روادید برای سه دیپلمات ایرانی را که قرار است در دبیرخانه سازمان همکاری‌های اسلامی که مقر آن در جده است، مستقر شوند، تایید کرد.

در سال ۲۰۱۶، به دنبال حمله به ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری آن کشور در مشهد، ریاض روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد.

در چند سال گذشته، روابط این دو رقیب منطقه‌ای به دلیل اختلاف بر سر برخی مسائل عمده از جمله دخالت‌های جمهوری اسلامی ایران در سوریه، یمن، بحرین، لبنان و عراق متشنج شده است. با این حال در سال جاری، با میانجی‌گری دولت عراق در بغداد، مذاکراتی برای حل‌وفصل اختلاف‌ها و کاهش تنش‌ها میان این دو کشور برگزار شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه، در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود در تهران، از «پیشرفت خوب» در مذاکرات با ریاض خبر داد. حسین امیرعبداللهیان در ادامه، یکی از دستاورد‌های این مذاکرات را بازسازی روابط دیپلماتیک رسمی با صدور ویزا برای سه دیپلمات ایرانی‌ اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته او، این ویزاها هفته گذشته صادر شده‌اند و دور تازه‌ دیدار با طرف سعودی هم قرار است به‌زودی در بغداد برگزار شود. او در این خصوص، تاریخی ارائه نداد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، یک مقام ارشد وزارت خارجه عربستان سعودی این خبر را تایید کرد و گفت که ریاض موافقت کرده است برای به سه دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ویزا صادر کند.

این مقام که هویت او در گزارش مشخص نشده، افزوده است که این تصمیم به عنوان بخشی از «روند معمول» برای نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی انجام می‌شود.