تیک‌تاک با پیشی گرفتن از گوگل محبوب‌ترین وب‌سایت جهان شد

چگونه یک برنامک ویدیویی به سیطره غول جست‌وجوی مجازی پایان داد

ارتقای جایگاه تیک‌تاک را شرکت امنیتی «کلادفرز یر این ریویوو» Cloudflare's Year in Review ثبت کرد که یادآور شد محبوبیت بی‌رقیب آن از ابتدای سال رفته‌رفته آغاز شده است-Lionel BONAVENTURE / AFP

داده‌های جدید نشان می‌دهد تیک‌تاک با به زیر کشیدن گوگل، پربازدیدترین وب‌سایت جهان شده است.

این اپلیکیشن ویدیویی پرمخاطب و فراگیر به سیطره این غول جست‌وجو پایان داد. گوگل در تمام طول سال ۲۰۲۰ و نیمه اول سال ۲۰۲۱ محبوب‌ترین دامنه [Domain- آدرسی که با وارد کردن آن در مرورگر به سایت وارد می‌شوید] بود.

Google.com شامل نقشه‌ها، مترجم، عکس‌ها، پروازها، کتاب‌ها، اخبار و موارد دیگر نتوانست در این چالش با رقیب نوظهورش که اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد، هماوردی کند.

TikTok.com همچنین سایر غول‌های فناوری ایالات متحده از جمله دامنه‌های آمازون، اپل، فیس‌بوک، مایکروسافت و نتفلیکس را که سال گذشته جایگاه بالاتری داشتند، پشت سر گذاشت.

بایت‌دنس (ByteDance)، شرکت مادر مستقر در چین، تنها سایت غیرآمریکایی است که در میان ۱۰ وب‌سایت برتر قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ارتقای جایگاه تیک‌تاک را شرکت امنیتی «کلادفرز یر این ریویوو» Cloudflare's Year in Review ثبت کرد که یادآور شد محبوبیت بی‌رقیب آن از ابتدای سال رفته‌رفته آغاز شده است.

کلادفر در یک پست وبلاگی با ذکر جزئیات روندهای وب در سال گذشته، نوشت: «۱۷ فوریه ۲۰۲۱ بود که تیک‌تاک به مدت یک روز در صدر قرار گرفت.»

«تیک‌تاک در مارس و همچنین ماه مه روزهای بیشتری در صدر بود اما بعد از ۱۰ اوت ۲۰۲۱، تیک‌تاک بیشتر روزها پیشتاز شد. برخی روزها گوگل در جایگاه نخست بود اما بیشتر روزهای اکتبر و نوامبر از جمله عید شکرگزاری (۲۵ نوامبر) و بلک فرایدی (۲۶ نوامبر) به تیک‌تاک اختصاص داشت.»

یکی از دلایلی که برای هجوم انبوه کاربران به این برنامک ویدیوهای کوتاه‌مدت در سال ۲۰۲۱ ذکر می‌شود، همه‌گیری کووید-۱۹ است که مردم را مجبور کرد اوقات بیشتری را در خانه و دور از دورهمی‌های اجتماعی واقعی بگذرانند.

حتی وقتی که محدودیت‌های قرنطینه‌ای پایان یافت، این عادت‌ حضور در فضای مجازی تداوم داشت؛ به طوری که براساس تحلیل دیگری که ویرجین مدیا او۲ (Virgin Media O2) روز چهارشنبه منتشر کرد، «تابستان آزادی» برای تازه‌ سازی (refresh) و به‌روزرسانی حساب‌های کاربری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی یک فرصت ایجاد کرد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی