آرزوی تازه پسربچه‌ای که از بابانوئل درمان کرونا خواسته بود

انتشار نامه این کودک ۱۰ ساله نشان داد که کووید-۱۹ چه تاثیر عمیقی بر ذهن کودکان گذاشته است

مادر یونا می‌گوید که مطمئن نیست پسرش هنوز به بابانوئل اعتقاد دارد یا خیر- DASRIL ROSZANDI / AFP

بیشتر بچه‌ها در نامه‌هایشان خطاب به بابانوئل، از او اسباب‌بازی، عروسک، یا شاید بازی‌های کامپیوتری می‌خواهند، اما چیزی که کریسمس سال گذشته، یونا سایمونز ۱۰ ساله آرزو کرد، درمان کرونا و نجات جهان بود.

بعد از انتشار نامه یونا در رسانه‌های آمریکا، بیشتر از گذشته مشخص شد که کووید-۱۹ چه تاثیری بر ذهن کودکان گذاشته است.

حالا این پسر ۱۰ ساله فلوریدایی درخواست متفاوتی از بابانوئل دارد. او در نامه‌اش نوشته است: «بابانوئل عزیز، من یونا هستم. مرا به خاطر دارید؟ من کسی بودم که درخواست درمان کووید را داشتم، و خیلی برای واکسن ممنونم. شما کمک کردید زندگی بسیاری از انسان‌ها نجات پیدا کند. امسال درخواست دیگری دارم. آیا می‌توانم یک لباس بابانوئل برای پخش شادی در سراسر جهان داشته باشم؟»

 این دانش‌آموز کلاس پنجم درباره آرزوی جدیدش به سی‌ان‌ان گفته است: «می‌خواهم لباس بابانوئل را بپوشم و در محله بگردم و شادی پخش کنم. می‌خواهم از نزدیک از مردم بپرسم که برای کریسمس چه می‌خواهند.»

مادر یونا می‌گوید که مطمئن نیست پسرش هنوز به بابانوئل اعتقاد دارد یا خیر. به گفته او: «یونا لحظاتی داشته که باعث شده است باور به بابانوئل را تجربه کند. برای مثال، سال گذشته، آرزوی کریسمس او جهانی و تا حدودی برآورده شد. با این حال، فکر می‌کنم نوشتن آن نامه نوعی تلاش برای کنترل احساساتش درباره همه‌گیری کووید-۱۹ بود. او آنچه را آرزو داشت بشود، بیان کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمک به دیگران برای یونا چیز جدیدی نیست. او سال‌هاست برای شادی اطرافیانش تلاش می‌کند. مادرش می‌گوید که بزرگ شدن در پارکلند، جایی که قتل عام سال ۲۰۱۸ در یک دبیرستان ۱۷ کشته بر جای گذاشت، بر این پسر و سایر کودکان محله تأثیر گذاشته است. بنابراین آن‌ها تلاش می‌کنند محیط اطرافشان را تغییر دهند.

یونا برای جشن ۱۰ سالگی‌اش از خانواده و دوستانش خواست که به‌جای دادن هدیه به او، به بیمارستان کودکان کمک کنند. او از این طریق توانست هزار دلار برای کمک به این بیمارستان جمع‌آوری کند. همچنین در طول یک سال قرنطینه، او و عده‌ای از دوستانش موهایشان را بلند کردند و بعد از کوتاه کردن موهایشان، آن را برای کمک به بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان به فروش رساندند.

یونا در کنار مشاغل گوناگونی که در فهرست آرزوهایش دارد، می‌گوید: «بزرگ‌ترین هدف من این است که رئیس‌جمهوری شوم. به این ترتیب، می‌توانم بسیاری چیزها را تغییر دهم و تصمیم‌هایی بگیرم که به دیگران کمک کند.»

الهام‌بخش یونا سایمونز، زنی است که در پارکلند کار‌های داوطلبانه زیادی می‌کند و شهردار مدال نیکوکاری به او داده است.

یونا همچنین خود را سفیر بی‌خانمان‌ها کرده است و قصد دارد سالروز تولدش را در سال آینده به جمع‌آوری پول برای امور خیریه اختصاص بدهد؛ شاید با پوشیدن لباس بابانوئل.

بیشتر از زندگی