آندری روبلف قهرمان رقابت‌های تنیس ابوظبی شد

آندری روبلف در سال ۲۰۲۱ تنها موفق به قهرمانی در رقابت‌های روتردام هلند شده بود

آندری روبلف روس، مرد شماره پنج تنیس جهان موفق شد در دو ست متوالی به برتری مقابل اندی ماری دست یابد - Giuseppe CACACE / AFP

رقابت‌های تنیس ابوظبی شب گذشته پایان یافت و آندری روبلف روس، مرد شماره پنج تنیس جهان موفق شد با برتری در دو ست متوالی با نتایج شش-چهار و هفت-شش مقابل اندی ماری بریتانیایی، قهرمانی این رقابت‌های غیررسمی را به‌دست آورد. رقابت‌های تنیس ابوظبی که در تقویم رقابت‌های رسمی تنیس جایی ندارد، هرساله با حضور تعدادی از بازیکنان بزرگ دنیا برگزار می‌شود. این مسابقات بیشتر جنبه نمایشی و تمرینی برای تنیسورهای حاضر در این رقابت‌ها را دارد.

آندری روبلف در سال ۲۰۲۱ تنها موفق به قهرمانی در رقابت‌های روتردام هلند شده بود و این قهرمانی غیررسمی دومین موفقیت او در رقابت‌های انفرادی تنیس در سال جاری به‌حساب می‌آید. او چندی پیش نیز به همراه تیم روسیه موفق به کسب قهرمانی در رقابت‌های جام دیویس در کشور اسپانیا شده بود. او پس از قهرمانی در این رقابت‌ها از تمرین و بازی کنار بازیکنان بزرگی همچون نادال و ماری ابراز خوشحالی کرد و گفت: من برای سومین بار در این مسابقات حضور داشتم و از تمامی لحظات در اینجا و تمرین در کنار بازیکنان بزرگ لذت بردم. مسابقه مقابل اندی ماری باعث افتخار من است، چراکه او یک اسطوره است. بدون شک اگر بار دیگر برای این مسابقات از من دعوت شود در اینجا حضور خواهم داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رافائل نادال، مرد شماره شش تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات که در دیدار نیمه‌نهایی مغلوب اندی ماری شده بود در دیدار رده‌بندی نیز نتوانست از سد دنیس شاپووالوف کانادایی عبور کند و با دو بازی و دو شکست به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. نادال حضورش در این رقابت‌ها را مثبت خواند و گفت: «اول باید بگم که خیلی خوشحالم که پس از مدت‌ها توانستم در یک مسابقه تنیس حضور داشته باشم و این برای من مهم‌ترین اتفاق بود. من در این مسابقات نمایش خوبی داشتم یا بهتر است بگویم از عملکرد خودم راضی‌ام. احساس می‌کنم هنوز به شرایط دلخواه نرسیده‌ام، اما فکر می‌کنم توانایی رقابت و شانس قهرمانی در رقابت‌های مهم را دارم. اگر اینطور نبود هرگز در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کردم. من برای پول یا سرگرمی بازی نمی‌کنم، من عاشق رقابت‌ام و سعی می‌کنم تا به هدفم برسم.»

بدین ترتیب پرونده رقابت‌های تنیس در سال ۲۰۲۱ بسته شد و از یکم ژانویه سال ۲۰۲۲ رقابت‌های تنیس در کشور استرالیا کار خود را آغاز می‌کند. رقابت‌های جام ای تی‌پی که به‌صورت تیمی برگزار می‌شود، نزدیک‌ترین مسابقه برای بازیکنان است. آندری روبلف نیز به‌همراه دیگر بازیکنان روس در این مسابقات، تیم روسیه را همراهی خواهد کرد. تیم روسیه سال گذشته با برتری مقابل تیم ایتالیا قهرمان این رقابت‌ها شد و مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. نادال نیز قرار است در رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی ملبورن که در ژانویه آغاز خواهد شد، حضور داشته باشد تا بتواند به آمادگی بیشتری پیش از شروع رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا دست پیدا کند.

 

بیشتر از تنيس