با شکست تونس، الجزایر قهرمان جام کشورهای عرب شد

قهرمان فوتبال آفریقا جام قهرمانی کشورهای عرب را نیز به خانه برد

الجزایر، قهرمان کنونی قاره آفریقا، در میان کشورهای عرب هم بر سکوی نخست ایستاد - KARIM JAAFAR / AFP

تیم ملی فوتبال الجزایر با دو گلی که در وقت اضافه روانه دروازه تیم تونس کرد، دیدار نهایی جام کشورهای عربی را برد و جام قهرمانی را در ورزشگاه البیت قطر از آن خود کرد.

الجزایر جام قهرمانی کشورهای عربی را به جام قهرمانی آفریقا افزود که در سال ۲۰۱۹ برنده آن شد و در ماه آینده در رقابت‌های این دوره جام قهرمانی آفریقا در کامرون، از آن دفاع خواهد کرد.

دو گل این بازی را امیر سعیود و یاسین ابراهیمی زدند.
امیر سعیود ۳۱ ساله نخستین بازی بین‌المللی خود را در بازی افتتاحیه این جام برای الجزایر بازی کرد. اما دیگر به او میدان نداده شد، تا زمانی که به عنوان بازیکن ذخیره در میانه این بازی به میدان آمد و سرنوشت‌ساز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ضربه توفنده او به توپ در دقیقه ۹۹ هیچ ‌فرصتی به دروازه‌بان تونس نداد و سعیود را یک‌باره قهرمان ملی الجزایر کرد.
بازیکنان تونس در دقایق بازمانده تلاش کردند تا نتیجه را تغییر دهند، اما بی‌نتیجه بود. سپس یاسین ابراهیمی در ثانیه‌های پایانی این دیدار گل دوم را زد و کار را یکسر کرد.

هیچ‌یک از این دو تیم بازیکنانی را همراه نداشتند که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و در آخرین بازی این تورنمنت ۱۸ روزه، هر دو تیم خسته به نظر می‌رسیدند. اما ۶ هزار و ۴۵۶ تماشاگر که در استادیوم خواهان پیروزی تیم‌های محبوب خود بودند، یکسره از آن‌ها گل پیروزی می‌خواستند.
این تورنمنت به عنوان تمرینی برای مسابقات جام جهانی آینده برای کشورهای عربی برگزار می‌شد. استادیوم‌هایی که برای مسابقات جام جهانی آینده ساخته شده‌اند، برای نخستین‌بار مملو از تماشاگر می‌شد.

هزاران اتومبیل هواداران این دو تیم کیلومترها شاهراه صحرایی را پر کرده بودند که به استادیوم البیت ختم می‌شد که در ۵۰ کیلومتری شمال دوحه، پایتخت قطر، قرار دارد.این استادیوم که مانند چادر غول‌پیکر سیاه و سفیدی است که طایفه‌های عرب کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از آن‌ها بهره می‌بردند، قرار است محل برگزاری بازی افتتاحیه جام جهانی باشد.

در دقیقه ۱۴، بازیکن تیم تونس، فرصت خود را برای گلزنی با کوبیدن توپ به تیرک دروازه از دست داد. تونس فرصت دیگری نیز برای گلزنی داشت که با درخشش دروازه‌بان الجزایر از دست رفت.

در نهایت و پس از آن که ۹۰ دقیقه بازی با نتیجه صفر- صفر پایان یافت، الجزایر توانست در وقت اضافه از دو فرصت استفاده کند و به این جام عربی دست یابد.

عراق با چهار بازی قهرمانی در جام کشورهای عربی، همچنان پیشتاز است. تیم عربستان دو بار قهرمان این جام شده است، و هر یک از تیم‌های فوتبال مصر، تونس، مراکش، و اکنون الجزایر، یک بار قهرمان این جام شده‌اند.

بیشتر از فوتبال